Direktlänk till inlägg 24 april 2010

Lördag

Av Yrsa - 24 april 2010 18:00

Fick just reda på av min hund-kompis Nisse att det är hundens dag - det har dom hållt tyst om här hemma. Idag har vi varit  ute länge och gått långt jag och matte och nu håller de på att förbereda middagen för fullt för snart får vi besök. Annars har väl dagen varit som en vanlig lördag - jag sover längre nuförtiden, jag väckte matte först klockan 8, tidigare var det vid 5-6 tiden - men jag har väl blivit vuxnare??? Matte var i alla fall överlycklig över dagens promenad för jag skötte mig så bra, drog inte i kopplet - brydde mig inte så mycket om andra hundar, kunde till och med gå genom stan utan att stoppa i mig en massa saker som jag hittar på gatan. Bra va! Är ganska nöjd själv faktiskt. Ha en skön lördagkväll./Yrsa


  

Snacka om snygg och ståtlig vovve - jag satt så här i minst 20 minuter i morse - jag hade fått syn på något väldigt intressant på gatan.


  

Den här bilden är ganska ok den också va?

 
 
Petra

Petra

24 april 2010 19:06

Aha, du har små familjemedlemmar i sthlm! Bra, då tycker jag att du kan hälsa på dem och bo hos mig under tiden. Det blir en trist Hundens dag i dag för matte säger att jag är magsjuk igen. Jag tycker inte att det räknas som riktig magsjuka om man hinner ut för att göra sin behov, eller hur?
Inget godis ; (
Du är kul du som väcker din matte så tidigt. Min matte skulle nog bli lite sur. Vi har fått lära oss att vi sover lika länge som hon, om hon går upp kl 5 på morgonen gör vi det med, går hon upp kl 11 på fm gör vi det med. Hon tycker vi är ganska duktiga men det är bara för att det är så tråkigt att vara vaken själv. Ibland händer det att vi tycker hon är tråkig och då ställer vi oss bara och stirrar på henne. Det brukar funka.
Ha en trevlig kväll med gästerna och fotbollen.
/Nisse

http://aileenonisse.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yrsa - 4 juli 2015 21:10


Vi är rätt dåliga på att skriva blogg nuförtiden. I början och några år framåt skrev vi nästan varje dag - precis som vi tycker en blogg ska vara! Nu hinner vi inte med att göra det så ofta så jag och matte har bestämt att avsluta denna blogg - kan b...

Av Yrsa - 25 maj 2015 21:48

I helgen fick jag vara med när vi firade mormor och morfar som hade varit gifta i 60-år! Grattis! Fast.... Jag fick sitta mycket i bilen när de skulle äta middag på hotellet och sånt ?. Sen varje gång vi promenerade till vår stuga så skällde jag ut e...

Av Yrsa - 11 maj 2015 22:32

Oj vad länge jag skrev. I början var bloggen en dags-blogg - sen blev det en vecko-blogg och nu känns det som om det blivit en månads-blogg. Jag ska skärpa mig - om bara matte hjälper mig. Här har nästan alla snö försvunnit, det ligger bara pytte-lit...

Av Yrsa - 13 mars 2015 18:15


Matte sover alltid lite för länge på morgonen så hon vill att jag snabbt ska göra mina behov ute på gården. Jag håller på att göra henne tokig för istället för att göra mina behov så rullar jag mig i snön - det är jättehärligt. På sommaren gör jag sa...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27
28
29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards