Alla inlägg under april 2012

Av Yrsa - 19 april 2012 19:57

Det har hänt mycket under veckan. Ullis flyttade till Stockholm i lördags och ni må tro att jag har fått trösta matte  - snart flyttar Jocke och Moncho också dit! Hur ska det här gå! Men matte har lovat mig att vi ska åka dit och hälsa på ofta :-). Moncho fick bo här några dagar i veckan, vi hade jättekul. Jag tycker att de ska lämna Moncho här när de flyttar! Sen har Tilda varit här i veckan - hon varit med matte när de gjort hundakupunktur och sen har hon varit med mig när matte och husse har jobbat och sånt. Jag skyndade mig att väcka henne så fort matte hade gått till jobbet. Sen lekte hon med mig hela dagarna - hmmm undrar om Tilda kanske vill flytta hit! Nu blir det tyst på bloggen en stund (tystare än vanligt) för matte och husse ska på semester och jag ska bo här med mormor och morfar så jag får väl en slags semester jag med. Ha det bra!/Yrsa


Tilda och jag!  

Av Yrsa - 12 april 2012 21:07

Det blev perfekt det här med snön. Kall påsk och nu när påsken är över så regnar snön bort - bättre kan det inte bli. Matte har varit ute med mig på gården och plockat hund-skit - det är inte det roligaste hon gör säger hon - haha jag tycker hon är rolig när hon håller på - själv leker jag hela tiden och kommer med glada tillrop. Jag blir rätt så skitig nu när vi är ute på promenad - ikväll försökte matte och husse gå med mig på skoterspår men antingen är de för tjocka eller också har det tinat för mycket - för jag sprang som lätt som en plätt medans de sjönk igenom :-). Jag har äntligen fått vara hos mormor och morfar igen - matte säger att jag har det bra som har en mormor och morfar som hämtar mig nästan varje lunch och sen får jag vara hos dem tills matte slutar jobbet :-). Jag har hört att matte och husse snart ska åka på semester och då ska mormor och morfar bo med mig i huset - det ska bli kul tycker jag./Yrsa


Snygga jag med mattes schal!  

Av Yrsa - 10 april 2012 19:36

Hela påsken var vi i stugan. Härligt väder, minusgrader på nätterna och därför höll isen så vi åkte långa skidturer varje dag, solade på altan, sov middag, åt, myste vid öppna spisen. Ja det var i korthet vad vi gjorde under påsken. Långledigt med matte och husse är inte alls fel. Solen lyste dessutom varenda dag så jag tycker de tvåbenta har blivit lite röda om nosen. Här kommer lite bilder från helgen!/Yrsa


När jag märkte att vi skulle iväg lämnade jag inte stug-grejorna - för tänk om de skulle glömma mig. Jag försökte jäkta på dem lite!


I stugan tar jag mig lite friheter :-) - står på bordet för att kunna titta ut.....


...sover i soffan med mattes kudde och täcke så hon får sitta på golvet :-)


Jag och husse myser i soffan.


Ibland satt de tvåbenta här i stolarna och jag hörde att de snarkade :-)...


...och ibland for vi ut på långa skidturer på den fina isen!  


     

Av Yrsa - 4 april 2012 16:04

Nu har matte äntligen gått på påskledigt och hon ska vara ledig i 8 dagar - yippie. Idag har vi gått en låååång promenad ner till stan och sedan till Ullis för att hämta vår bil. Det har snöat en del och det är kallt på nätterna så nu kan man gå på skoter-spåren igen - lätt som en plätt. Jag hållar tassarna på att det blir stugan någon gång i helgen - jag och matte tog oss en tur dit idag för att kolla läget och det såg ut som att man kan åka skidor på isen igen. Matte har gjort en hel-renovering av mig nyss. Hon försökte borsta mig - men jag jagar fortfarande borsten så hon blir skit-less på mig, hon klippte av mig en massa hår under magen :-( - det är för att hon ska slippa få in så mycket skit när jag har varit ute. Jag fick klorna klippta - så nu är jag påskfin :-). Jag önskar er alla en riktigt glad påsk och själv hoppas jag på att få jaga påskharen :-) /Yrsa


Jag gillar att ligga ute i snön - matte tycker jag är knäpp som inte lägger mig i solstrimmorna som ni ser bakom mig.


Jag till och med viker upp örat så jag ska höra vad matte säger åt mig (tror hon ja)


  

Av Yrsa - 1 april 2012 20:24

Vi hänger inte riktigt med - nu när snön börjar tina så hinner vi inte riktigt med att blogga. En kort resumé av veckan som gått i alla fall. Moncho har varit här en hel del - snacka om att han kan göra saker som inte jag kan :-( kolla in foto nedan. Haha - jag tyckte det var skit-kul. Mormor och morfar är i Ryssland så de har jag inte varit med så mycket. Det kom massor med snö en kväll i veckan, Ullis hade sommarskor när hon kom hit och fick lov att låna skor av matte för det hade snöat några decimeter när hon skulle hem. Ullis och Moncho ska visst vara med mig imorgon för matte ska jobba. Yes, det tycker jag om! Igår fick jag följa med på fotboll, matte jobbade i en kiosk där hon sålde varmkorv och jag försökte hela tiden komma in i kiosken - men det gick inte så bra. Jag var skit-trött när jag kom hem, ni kan ju tänka er själv först en lång promenad dit - sen en hel fotbollsmatch - sen promenad hem. Jag åkte in i duschen när vi kom hem - för skiten under magen hade frusit fast haha - jag tyckte det var kul men det tyckte inte matte. Ha en skön söndagkväll./Yrsa


Kolla in Moncho - står han inte på fönsterbrädan så sitter han där - tror han att han är en katt eller vad!!! Hmm undrar om jag också ska prova - matte säger att då går fönsterbrädan sönder - undrar vad hon menar med det :-)


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards