Alla inlägg under mars 2009

Av Yrsa - 31 mars 2009 15:46

Idag skulle jag och matte och Ulrica gå på en långpromenad. Det ska jag säga att det var en upplevelse. Jag tror aldrig jag hör matte skratta så mycket som när hon är med Ullis - men jag förstår henne. Vi gick och gick och gick, och Ulrica lät som när hon var liten sa matte, "ska vi gå såååå långt", "men det är ju så mycket uppför om vi går där", "menar du hela vägen runt igen". Så lät det. Sen fick vi syn på rådjur ute på golfbanan tyvärr hade ingen av oss kamera med sig. Men både matte och Ullis ser ganska dåligt på långt håll (matte ska snart få nya glasögon) så de funderade om det var 3 stycken rådjur eller 2. Men till slut sa matte antingen är det 3 stycken eller också är det 2 stycken och då har en horn på ryggen och Ullis höll med och sa jo och 4 ben i magen. Sen när Ullis skulle böja sig ner för att i smyg titta på rådjuren så hoppade jag på henne, då föll hon och hon kom inte upp - hon låg som i en nedförsbacke. Vi gick vidare i skogen. Helt plötsligt utbrast Ulrica. "Men kolla. Vad är det här? Vilka konstiga spår" (hon lät lite rädd på rösten). Då hör jag matte muttra "j-kla stadsunge det är ju spår efter skidstavar". Ulrica kontrade med: Hmm det såg faktiskt ut som konstiga klovar.............

Av Yrsa - 30 mars 2009 22:22

Grå grå dag - solen försökte titta fram en stund i eftermiddag och då drog jag och matte ut på en lång-jätte-lång promenad. Men det blev ingen sol. Men det var skönt ändå. Matte håller på att lära mig fot, nu när jag har slutat bita i kopplet och åka omkring som en karusell så är det dags för fot. Det går bra när jag är i koppel, mindre bra när jag är lös, men är jag bara koncentrerad (det händer inte alltför ofta) så går det suveränt. Jag lägger in en bild från helgens skidövningar i stugan - för då lyste solen i alla fall. På onsdag ska jag få gå på fotboll, Piteå IFs damer är i allsvenskan. Yippee och jag får följa. Undrar om Torsten ska dit också?

Av Yrsa - 29 mars 2009 12:01

Igår träffade jag en ny bekantskap. Egentligen blir det väl min tremänning. Mattes kusin Mårtens hund. En flat som heter Daigo. Han var roligt att vara med. Vi var ner på isen och sprang. Men han sprang så fort så jag tror aldrig tidigare att jag har varit så trött. Till slut la jag mig ner när han sprang och låg och tittade på honom. Daigo vill jag träffa fler gånger. Idag snöar det. Men det kan ju inte vara bra väder alla dagar. Jag var rätt så snäll imorse - jag vaknade 1 timme senare, tack vare sommartiden. Matte och husse tyckte det var skönt att få stiga upp "normal" tid. Idag vet jag inte riktigt vad vi ska göra. Det blir nog en is-promenad trots snön, matte ska göra färdigt sina examensrapporter - nu har hon snart pluggat färdigt för den här gången säger hon. Nu ska jag gå och äta tror jag, jag är en riktigt matälskare, jag äta hur mycket som helst när som helst. Ha en skön söndag!

Av Yrsa - 28 mars 2009 09:57

Oj nu har jag missat många dagar att skriva i bloggen. Det har varit full rulle, med födelsedagar och middagar och sånt. Jag har fått följa med på de flesta. Nu i veckan hittade jag och matte ett nytt ställe att sitta och mysa på som vi inte har varit på förr, vår balkong på framsidan av huset. Där kan jag sitta och speja och se vilka som kommer och går. Jag lägger in bilder där ni kan se hur jag spejar efter husse när han kommer hem. Ute är det ganska kallt, på nätterna upp till -15 och på dagarna är det runt -5, så den där våren med dropp från taket har kommit av sig. I helgen ska vi inte göra något speciellt tror jag, lite uteliv på isen kanske. Matte är lycklig för att det blir sommartid nu i helgen, för då kommer "Yrsa" att vakna en mer normal tid" sa hon. Men hon vet inte hon, för kanske jag också ändrar mig en timme så det blir likadant som förr!!!!

Av Yrsa - 24 mars 2009 23:10

Idag har det varit både glädje och sorg, både sol och regn i våra hjärtan. Vi har varit glada för idag är det Jens födelsedag, 22 år blir han. Hurra hurra. Ledsna har vi varit för Ulricas kanin fick somna in. Han hade fått en stor tumör men det är ändå tråkigt. Ulrica och matte var glada att jag satt i bilen när de kom ut från djurklinken. Sen försvann de på stan för att äta lunch och shoppa och jag fick vara ensam hemma, men det är väl okey en sån här dag. Lite ledsna var vi också för att Jens var så långt bort men vi får väl skicka en cyper-kram till honom istället. Vi har nyss varit på en sen kvällspromenad. Matte hade köpt en reflexsele till mig så att jag skulle synas i mörkret - men fy vad den var obehaglig. Nu ska jag faktiskt gå och sova för matte och husse är inte kontaktbara de sitter framför sina datorer och jag tycker det är skit-trist. Sov gott!

Av Yrsa - 23 mars 2009 23:15

Idag har jag hittat ett bra ställe under vår altan (altanen är högt upp) där jag gräver en grop. Matte suckar när jag kommer in och är svart om tassar och ben. Men jag har så roligt. Ikväll har mina klor klippts och nu ligger jag äntligen stilla vilket jag absolut inte gjorde i början. Sen blev det lite kamning också så nu är jag vacker! Annars har det inte hänt så mycket idag. Konstigt väder, ena sekunden var det strålande sol och nästa vräkte snön ner. Konstig del av världen det här, man vet ju inte om det är vår eller vinter. Imorgon ska vi följa med Ulrica till veterinären med hennes kanin, han mår inte så bra så vi får väl se hur det går. Jag ska vara med som ett moraliskt stöd till matte för Ulrica säger att hon får inte gråta och har hon mig med så gråter hon inte för jag är en riktigt solskenshund som man blir glad av att se (inget fel på självförtroendet va?),

Av Yrsa - 22 mars 2009 23:27

Det blev stugan i helgen! Mycket snö och strålande sol hela helgen. Jag fick följa med matte och husse på en skidtur. Jag har aldrig sett skidor förr så jag försökte anfalla skidspetsarna. Vi var ute jättelänge och matte och husse tycker jag är så lydig, för fastän jag är lös och det kommer andra skidåkare så håller jag mig till dem. En morgon väckte jag husse tidigt, så där vid kl 6, han tyckte det var jättebra för då fick han ta flera vackra foton. När vi åkte från stugan idag så for jag och matte till Brukshundsklubben, hon skulle se några Leonberger som tävlade i lydnad. Oj vad många hundar det var där. Jag bara tittade och tittade. Jag tyckte Leonbergerna var snälla med jätteSTORA. Efter det har jag mest sovit. Nu ska jag gå och sova för natten för det när snart dags för mig att stiga upp igen. Sov gott alla!

Av Yrsa - 19 mars 2009 20:44

Ikväll fick jag besök av en hundkusin. Jag visste inte ens att jag hade en hundkusin. Hon heter Nova och det var den minsta hunden jag någonsin sett. Jag försökte få igång henne på alla sätt och vis, jag clownade, busade, sprang, ja jag gjorde allt jag bara kunde. Men hon satt mest under en stol. Men till slut vågade hon sig fram i alla fall och FAKTISKT stoppade hon sin nos i min päls också. Men jag tror hon tyckte jag var klumpig. Men roligt hade jag i alla fall, hoppas Nova hade det också???? Sen tog Ullis och Jocke med mig till katten Emil, där var jag inte alls lika busig, jag är lite lite rädd för katter. De bilderna får ni se någon annan gång för här blir det mycket bilder på mig och Nova.

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards