Alla inlägg under mars 2012

Av Yrsa - 26 mars 2012 00:01

Det har varit mycket slöande och slappande i helgen. Men igår fick jag följa med och gratta Jens som fyllde 25 år - det var jättekul, Moncho kom också men vi fick inte busa för det var så mycket folk :-( - jag har hört att Moncho kanske kommer hit imorgon och då tar vi igen det vi missade igår. Idag lyckades vi ta oss ut medan solen sken (och det var inte länge den lyste) - det hade snöat inatt och jag njuter. Matte njuter också lite för jag blir mindre skitig nu när det har kommit snö igen. /Yrsa


Lyckliga jag i morse när jag fick rulla mig i nysnön :-)


Jag och matte vilar lite efter att ha varit ute och gått länge på isen (som ni ser bakom oss).


Matte fick en puss också - men om ni tittar riktigt noga så har hon en Frolic i munnen haha - då tycker jag det är kul att pussas.


Mums.... det var gott med Frolic!     

Av Yrsa - 22 mars 2012 23:14

Det verkar som om jag bara bloggar en gång i veckan nuförtiden - tidigare varje dag. Matte är såååå seg att hjälpa mig suck. En kort resumé vad som hänt sen sist. I helgen blev det en del sköna promenader, vi gick inte ner på isen för det tinar rätt så bra nu och det blir det mest blött nere på isen - men i skogen på skoterspår går det fortfarande rätt så bra att gå. Jag har träffat Moncho några gånger och matte har behandlat några hundar med sina nålar. Annars har det varit en rätt så lugn (lite tråkig) vecka. Det är i alla fall roligt att vara hos mormor och morfar för där sitter på deras inglasade balkong och kollar på alla som går förbi - är rätt så trött när jag kommer hem. Om matte fortsätter att vara seg så önskar jag er redan nu en trevlig helg för man vet ju inte när jag är tillbaka igen!/Yrsa


Lite pussar på skogspromenaden - härlig dag med strålande sol.


Äntligen har snön smält bort på vår balkong så jag kan ligga och mysa där och titta ut mellan spjälorna.


Här trodde matte att jag var lat... men sanningen är att jag höll på att äta på en massa pinnar som ramlat ner från träden (matte gillar inte att gör det) - så när jag såg att hon kom ut så låtsades jag bara ligga ner och vila (jag har faktiskt pinnen i mun fortfarande) :-)


Helgen bestod även av lite tv-tittande!     

Av Yrsa - 14 mars 2012 21:36

Jag vet inte vad det är med matte - hon har liksom inte tid att hjälpa mig att blogga ändå tycker jag inte att hon gör något speciellt! Men nu är jag här i alla fall. Helgen tillbringades i stugan - det var länge sedan vi var där och som vanligt njuter vi alla av att mest bara slappa - efter skidturerna alltså. Lite isigt och dåliga skidspår - men vi tog oss ut både lördag och söndag på rejäla skidturer. I veckan har jag haft besök av Moncho några gånger och det är alltid lika kul. Fast vi har problem med ishalkan ute på gården också. Nu är matte arg - hon har suttit och sett hockey ikväll och det gick visst inge bra för det lag hon håller på - bäst man håller sig undan en stund!/Yrsa


Härlig skidtur på isen - jag drar lata matte hela tiden - hon behöver inte anstränga sig alls :-)


En liten vilopaus....


...sen en fikapaus hos faster Maria och Lars i deras stuga - mums jag fick en korvbit.


Vackra formationer i isen!


Matte har börjat med något som heter Yoga - det här är hennes yoga-matta - fast jag tycker det är roligare att bära dit mina leksaker och leka på den - man slipper ju halka på golvet då :-)      

Av Yrsa - 7 mars 2012 21:07

Jag är rätt så morgontrött och jag har hört att man blir som resten av familjen är. Jag kan tala om att i den här familjen är det skit-svårt att få upp någon TIDIGT. Jag har ett uppdrag och det är att när de två-bentas väckarklockor ringer ska jag se till att de faktiskt stiger upp - det är inte lätt ska jag säga. Man får hålla på ett bra tag! Lägger in några bilder så ni får se hur mina vardagsmornar ser ut./Yrsa
 
Men matte måste jag gå ut så här tidigt, jag är ju.....
 
...skit-trött - jag orkar ju inte hålla ögonen öppna.
Efter mat och kissning lägger jag mig under köksbordet och blir kliad :-)
  
 

Av Yrsa - 6 mars 2012 12:36

Jag tycker veckorna går fort - ändå händer det inte så mycket. Vi har haft en underbar helg men flera promenader på isen. Kalla nätter och plusgrader på dagarna - det är det bästa som finns. Jag och matte hade tänkt åka skidor idag men hon hade lite ont i ett knä :-( - men en promenad på isen har hon lovat mig - bara hon någon gång tar paus i pluggandet. Ni vet den där skålen med en massa godsaker som jag skrev om i mitt senaste blogg-inlägg..... jag kan tala om att matte "tjuvar" från den - varje gång hon ska ge mig lite leverpastej så smyger hon till sig en liten bit - suck aldrig får man ha något ifred. Nu ska jag gå och "puffa" på matte så vi ger oss ut på isen. /Yrsa


På väg ner på isen - den här årstiden (som faktiskt kallas vår-vinter här uppe i norr) älskar jag.


Jag måste alltid göra några kullerbyttor på skoterspåren.


När matte pluggar brukar jag sitta högt uppe på min sten på gården och kolla alla skidåkare som åker förbi - skidspåret går alldelens förbi vårt hus. Matte tycker det är rätt så skönt att jag inte är en hund som skäller :-)    

Av Yrsa - 1 mars 2012 21:05

Det blir ett kort inlägg idag - jag ville bara säga att det lönar sig att vara sjuk ibland. Idag fick jag en present av Blaise (hmm hoppas det stavas så) som är en STOOOOOOORRRRRR Grand Danois. Wow säger jag bara - tack snälla gulliga du. Matte låter mig inte äta upp allt på en gång - men jag håller koll så att hon inte tar något av det för det är faktiskt BARA mitt. Jag kan ju tillägga att jag är mycket piggare idag (när jag äntligen fick sova ifred igår). /Yrsa


Kolla va fin present jag fick, och ser ni vad som är i den....



...köttbullar, leverapastej, korvar, grisöron.... jag har inte hunnit kolla allt - wow vad jag gillar presenter - jag blev pigg på en gång :-)   

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards