Alla inlägg under maj 2012

Av Yrsa - 23 maj 2012 15:15

Jag försöker hela tiden säga till matte att en blogg ska man skriva i varje dag. Men hon har inte haft tid - men nu kommer en uppdatering. Moncho skulle bo här några dagar varje vecka för hans matte och husse har flyttat till Stockholm och han kan inte komma förrän de får flytta in i sin nya lägenhet. Han var här i två dagar - men sen.... blev det något konstig med mig. Det hände senast i februari, matte vet inte riktigt vad det är - och inte veterinären heller. Jag får svårt att svälja, hostar, saliven rinner och är allmänt orolig. Jag höll matte vaken en hel natt, eftersom de inte visste var det var så har Moncho fått bo hos sin farmor och farfar i stället (det är säkert lugnare också). I går var till veterinären och ja.... ????? inte vet vi vad det är jag håller på med. Det går över på något dygn och sedan hostar jag till några dagar till! Nu är jag rätt så ok igen. Kan vara känslig luftstrupe (det är det senaste). Nu blir det bara sele på mig ett tag så jag inte drar till i halsbandet. Till helgen ska äntligen Moncho få flytta ner till Stockholm - matte och husse ska köra ett flyttlass + Moncho och jag ska få vara med mormor och morfar. Jag tycker det är rätt så skönt för att åka bil i 100 mil är inte riktigt vad jag vill (fast jag tycker det är kul att åka bil) - jag tror inte matte vill det heller. Härliga kvällar har vi här uppe, fortfarande lite kallt, men snön är borta (nästan) det ligger lite kvar i skogen. Nu får vi se om det tar en vecka eller två igen - innan matte orkar hjälpa mig skriva. /Yrsa


Jag och husse myser på en bänk!


Ganska vackert där vi bor va?


Mormor kom på besök - då ville både jag och Moncho hälsa samtidigt - men Moncho är så liten så han kan faktiskt sticka ut hela huvudet genom spjälorna - det kan inte jag :-(


Vi var en sväng till stugan i helgen och jag och husse hade det skönt på bryggan.


Jag älskar MIN brygga!!!!     

Av Yrsa - 12 maj 2012 16:36

Äntligen blev det en alldelens vanlig helg hemma hos oss. Matte och husse är hemma, vi har varit på en promenad i nästan 2 timmar och nu ska vi slappa en stund. Jag har fått en klövjeväska så nu säger matte att jag ska börja bära grejor åt henne när vi är på promenad, men jag har sagt att jag kommer bara att bära hundgodis och sånt :-).


Jag löser massor med päls just nu, igår skulle husse göra en insats och borsta mig - jag är rätt så besvärlig när jag ska borstas jag hittar på en massa andra saker som jag vill göra istället. Lägger in lite bilder från det. Matte vill inte alls borsta mig längre för hon blir så skit-sur på mig - husse blir inte alls sur - men han säger till mig ibland. /Yrsa


 

Här pekar husse med fingret och säger åt mig att vara stilla (kolla in all päls om vi borstat bort).

Men jag sticker och tar med mig en leksak i korgen istället.


Sen lägger jag mig i korgen och låtsas sova.


Men till slut "ok då - jag lovar att sitta stilla en stund".


Jag har packat min nya klövjeväska och ska åka till Ullis har jag bestämt - jag längtar lite efter henne!     

Av Yrsa - 7 maj 2012 21:53

Jag har lite jobbigt nu på våra promenader. Ni vet det står stora svarta saker överallt, som ser ut som svarta spöken. Jag skäller ut alla jag ser, matte säger att det är bara skotrar som de lagt skydd över nu när det är vinter och sen är det grillarna som har kommit fram som också har svarta skydd över sig. Huvaligen jag tycker inte om det. 


Matte och husse har varit borta igen i helgen. Men nu har matte lovat att det är jättelänge tills de ska bort igen, bara korta en-dagars turer säger hon. Men det gör faktiskt inget, jag har ju min extra-familj som är mormor och morfar :-) - tur är ju det.


I helgen vräkte snön ner här, vi trodde inte det var sant, jag ville inte alls gå ut på promenader - så det fick blir korta stunder.


Men idag är det bättre, +12 grader hela dagen och snön tinar - hmm jag vet inte riktigt om jag tycker det är så bra. Jag älskar att lägga mig och rulla mig i snön, matte tycker också det är rätt så bra för då är jag inte så skitig när jag kommer in. 


Nu ska jag gå och se lite hockey (som matte gör). Kram /Yrsa


Matte - den här snön stannar väl kvar - så jag har lite grann att svalka mig i?


Rulla sig i snön är det bästa jag vet!   

Av Yrsa - 3 maj 2012 18:46

Äntligen tillbaka! Matte och husse har kommit hem efter en veckas golfande i Portugal. Jag har bott hemma med mormor och morfar hela tiden och det har varit jättebra. Lite brunbrända i ansiktet var de - fast de påstår att det har blåst kallt - tror jag vad jag vill på. Mer foton än text idag - håll tillgodo! Kram/Yrsa


Husse på golfbanan i Portugal - jag tycker inte det ser speciellt varmt ut :-(


Här ser det lite bättre ut - det är mattes och husses kamrater som de reste med.


Matte hade stämt möte med en klasskamrat som hon inte hade träffat på jäääääättttelänge - de verkar ha roligt i alla fall.


Här är Maria och Nick - som bor i England (och i Portugal ibland också).


Mycket gosande när de kom hem :-)



Vi vilade under dagens långa promenad, vi fick uppleva sol, regn, hagel och lite snö! Fy urk vilket väder.


      

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards