Direktlänk till inlägg 20 april 2010

Jag är väluppfostrad

Av Yrsa - 20 april 2010 21:46

Idag när jag var hos mormor och morfar en stund så hittade jag en bit toblerone-choklad på bordet. Men väluppfostrad som jag är så tog jag bara försiktigt tag i pappret till chokladen och bar den till morfar. Bra va, för jag vet ju att choklad är farligt för hundar. Trots att jag är så smart och väluppfostrad så hörde jag att matte sa idag att jag skulle göra en MH-test - mentaltest - va varför det?? Jag är väl ganska smart - det behövs väl inte göras någon test för det? Jag måste be matte förklara bättre - troligtvis är det bara för att visa hur bra jag är!!! Nästa vecka ska jag dessutom göra höftleds- och armbågsröntgen - uj uj det är mycket nu. Men då får jag åka till veterinären och det stället gillar jag ju. Ikväll har jag varit med matte och husse på promenad - ganska långt, vi tog oss ner till isen också - men nu börjar det blir jobbigt att gå igenom snön. Sen höll jag på att frysa ihjäl när vi kom hem, för husse tog ut vattenslangen från garaget och skulle spola av mig den mesta smutsen - men det är ju bara kallvatten så jag försökte hela tiden hoppa undan. Matte sa att jag skulle sluta larva mig - jag hade ju just hoppat i pölar med is på - så lite kallvatten var väl inte så farligt. Tacka vet jag när jag får vara i varma duschen inomhus. Nu sovdags!/Yrsa


  

Nere vid iskanten i kväll - många pinnar hittade jag.


  

Lite godis fick jag av husse - ganska mycket snö och is kvar eller hur?


  

Torkning efter den svin-kalla duschen (suddig bild - matte tog med sin mobil).


  

God natt - nu ska jag sova zzzzzzzzzzzzzzz

 
 
Mamma

Mamma

20 april 2010 22:49

Måste du sitta i bilen när ni åker till Max?!
Vilken orättvisa. Matte tar oss ibland till McDonalds och då får vi sitta utanför och sen kommer hon ut med en milkshake till oss och delar upp den i två pappmuggar. Aileén är så löjlig för hon vill bara dricka milkshake ur mugg som människor gör. Hon är lite konstig.
Ibland får vi hamburgare istället men jag vet inte vad som är godast....
Vad bra att du håller ordning på alla buskar och klipper ner grenarna ordentligt. Du borde ta jobb hos en trädgårdsmästare. En mänsklig sekatör.
/Nisse

http://aileenonisse.bloggagratis.se

 
Petra

Petra

21 april 2010 18:12

Har du sett att min matte är alldeles snurrig i huvét? Hon satt och skrev på lillmattes blogg och sen hjälpte hon mig med att skriva på din. Men hon ändrade inte namnet så det står fortfarande "mamma" som avsändare. Och hon tycker att jag är dum i bollen ibland....ok, hon tycker att jag är dum i bollen för det mesta./Nisse

http://aileenonisee.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yrsa - 4 juli 2015 21:10


Vi är rätt dåliga på att skriva blogg nuförtiden. I början och några år framåt skrev vi nästan varje dag - precis som vi tycker en blogg ska vara! Nu hinner vi inte med att göra det så ofta så jag och matte har bestämt att avsluta denna blogg - kan b...

Av Yrsa - 25 maj 2015 21:48

I helgen fick jag vara med när vi firade mormor och morfar som hade varit gifta i 60-år! Grattis! Fast.... Jag fick sitta mycket i bilen när de skulle äta middag på hotellet och sånt ?. Sen varje gång vi promenerade till vår stuga så skällde jag ut e...

Av Yrsa - 11 maj 2015 22:32

Oj vad länge jag skrev. I början var bloggen en dags-blogg - sen blev det en vecko-blogg och nu känns det som om det blivit en månads-blogg. Jag ska skärpa mig - om bara matte hjälper mig. Här har nästan alla snö försvunnit, det ligger bara pytte-lit...

Av Yrsa - 13 mars 2015 18:15


Matte sover alltid lite för länge på morgonen så hon vill att jag snabbt ska göra mina behov ute på gården. Jag håller på att göra henne tokig för istället för att göra mina behov så rullar jag mig i snön - det är jättehärligt. På sommaren gör jag sa...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27
28
29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards