Direktlänk till inlägg 11 april 2010

Lördag-söndag

Av Yrsa - 11 april 2010 20:20

Lördagen fortsatte med flytt åt mormor och morfar - och nu fick jag vara med. Jag var inte så mycket i vägen - bara lite. Hittade en massa grejor som jag kunde käka på, typ blompinnar tomma pappersrullar så jag hade det jag gjorde. Men va grejor mormor och morfar har, det är klart ska man flytta från ett helt hus till en 3:a så ryms inte allt. Lördagkvällen blev lugn, lite tv-tittande och slappande. Imorse gick vi på en härlig promenad, jag, matte, husse och Johan som är hemma i helgen. Vi kunde faktiskt gå på isen (men det var nog sista gången) - det var strålande solsken och vi blev rätt varma. Sen blev det flytt igen, men nu är de sista grejorna flyttade - nu ska resten som är kvar sorteras och lämnas bort. Lite kamning av mig blev det också och faktiskt åt vi lunch idag på vår balkong - så varmt var det./Yrsa


  

Härligt med kamning - men jag vill gärna busa när husse kammar mig och jaga borsten.


  

Sen har jag lite svårt att ligga still när jag blir kammad.

 
 
Petra

Petra

12 april 2010 21:26

Åh, jag tycker det är jättemysigt att bli borstad och kloklippt. Mysigt när matte håller på med bara mig. Fast dammsugaren är nog det bästa - testa det någon gång. Men kärlek till dammsugare började med att matte fick för sig att hon minsann skulle lära mig att inte vara så rädd för det bullrande monstret som jag ansåg att dammsugaren var från början. Hon började sakta men säkert att få mig att acceptera den men det gick lite till överdrift tycker hon för nu jagar jag henne varje gång hon tar fram dammsugaren (och det är ofta med tre hårbollar hemma) och slänger mig framför dammsugaren så hon ska städa mig isf golvet.
Vilka små hårbollar det ligger brevid dig när husse kammar. Det brukar se ut som det ligger en stor död katt bredvid mig när matte är klar.
/Nisse

http://aileenonisse.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yrsa - 4 juli 2015 21:10


Vi är rätt dåliga på att skriva blogg nuförtiden. I början och några år framåt skrev vi nästan varje dag - precis som vi tycker en blogg ska vara! Nu hinner vi inte med att göra det så ofta så jag och matte har bestämt att avsluta denna blogg - kan b...

Av Yrsa - 25 maj 2015 21:48

I helgen fick jag vara med när vi firade mormor och morfar som hade varit gifta i 60-år! Grattis! Fast.... Jag fick sitta mycket i bilen när de skulle äta middag på hotellet och sånt ?. Sen varje gång vi promenerade till vår stuga så skällde jag ut e...

Av Yrsa - 11 maj 2015 22:32

Oj vad länge jag skrev. I början var bloggen en dags-blogg - sen blev det en vecko-blogg och nu känns det som om det blivit en månads-blogg. Jag ska skärpa mig - om bara matte hjälper mig. Här har nästan alla snö försvunnit, det ligger bara pytte-lit...

Av Yrsa - 13 mars 2015 18:15


Matte sover alltid lite för länge på morgonen så hon vill att jag snabbt ska göra mina behov ute på gården. Jag håller på att göra henne tokig för istället för att göra mina behov så rullar jag mig i snön - det är jättehärligt. På sommaren gör jag sa...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27
28
29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards