Direktlänk till inlägg 19 februari 2010

Brrr jag fryser

Av Yrsa - 19 februari 2010 19:28

Det känns kallt idag - inte så jättemånga grader -19 var det när jag och matte gick ut men det blåser. Det blev mycket bus och jagande efter snöbollar så vi skulle kunna hålla värmen. Sen när vi kom hem så var vi ute ganska länge till. Matte tog bort alla bajshögar på gården och sen skottade vi snö. Skitkul tycker jag. Sen kastade matte nävar med godis i snön som jag skulle söka. Lite taskigt tyckte jag för de sjunker ju jättelångt ner i snön så jag fick mest dyka under snön för att hitta dem - men jag hittade alla. Sen fick vi besök - lägger in bilder på dessa - två av dom försvann direkt under täcket i soffan och den andra.... vi försöker busa så fort vi får chansen - ibland får vi göra det och ibland inte. Reglerna i huset är att vi får busa när matte och husse tillåter... huja det är svårt det här./Yrsa


  

Min älskade Moncho på besök -han börjar bli stor nu.


  

De två andra latmaskarna..... "döttrarna" i familjen. Matte gjorde något med fotot så det ser ut som om Mia har blåöga - men dt har hon inte haha.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yrsa - 4 juli 2015 21:10


Vi är rätt dåliga på att skriva blogg nuförtiden. I början och några år framåt skrev vi nästan varje dag - precis som vi tycker en blogg ska vara! Nu hinner vi inte med att göra det så ofta så jag och matte har bestämt att avsluta denna blogg - kan b...

Av Yrsa - 25 maj 2015 21:48

I helgen fick jag vara med när vi firade mormor och morfar som hade varit gifta i 60-år! Grattis! Fast.... Jag fick sitta mycket i bilen när de skulle äta middag på hotellet och sånt ?. Sen varje gång vi promenerade till vår stuga så skällde jag ut e...

Av Yrsa - 11 maj 2015 22:32

Oj vad länge jag skrev. I början var bloggen en dags-blogg - sen blev det en vecko-blogg och nu känns det som om det blivit en månads-blogg. Jag ska skärpa mig - om bara matte hjälper mig. Här har nästan alla snö försvunnit, det ligger bara pytte-lit...

Av Yrsa - 13 mars 2015 18:15


Matte sover alltid lite för länge på morgonen så hon vill att jag snabbt ska göra mina behov ute på gården. Jag håller på att göra henne tokig för istället för att göra mina behov så rullar jag mig i snön - det är jättehärligt. På sommaren gör jag sa...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards