Alla inlägg den 1 februari 2010

Av Yrsa - 1 februari 2010 17:19

Jag skrev ju i morse att jag skulle sova idag eftersom jag var så trött. Men det blev inte riktigt så - jag har haft mycket att göra. Ni kan ju se på bilderna nedan vad jag hittade på. Roligt hade jag i alla fall. Matte och husse sa inte så mycket när de kom  hem på lunchen - men jag hörde i alla fall "att utrymmet för Yrsa måste kanske begränsas" - men se det tycker inte jag. Har man trist får man väl hitta på något att sysselsätta sig med. Det är inte mer än rätt tycker jag. Jag och matte har nyss kommit in efter en händelserik promenad. Vi gick i vår skog här bredvid - matte gick och njöt av att det var så vackert. Fullt med snö (som vi fick pulsa fram i), det är tur att matte hade mig framför sig som banade vägen och tog bort den mesta snön. Jag tror matte var i en annan värld - hon gick mest och tittade upp i träden på all den vackra snön som gnistrar i kylan (-21 grader). Men så tittade hon upp och 3 meter framför oss står 3 älgar och bara stirrar på oss. Jag vet inte vem som blev mest rädd; matte eller jag för inte var det älgarna, de bara fortsatte att stirra på oss. Och matte som inte är alltför smart när det gäller när djuren i skogen får ungar började fundera på om det kunde vara en arg älgko som vaktade sina kalvar (såna har vi träffat på förr på det här området och det är inte kul). Så hon tvärvände och jag följde snabbt med för jag kände ju att detta var jättefarligt. Men vi klarade oss haha. För några år sen låg älgarna på vår gård - jag lägger in ett foto från detta - de låg så nära så vi kunde ta fina bilder på dem. Men NU ska jag vila en stund. Sen kanske det blir älgjakt - man vet aldrig. /Yrsa


  

Inte är det väl så farligt, jag har ju bara rensat köksbordet från lite tidningar, räkningar och en världsatlas.


  

Roligt tyckte jag att det var!


  

Älgar på besök på vår gård - de är ganska fula!

Av Yrsa - 1 februari 2010 10:13

Fortsättningen av helgen har bestått av mer bus med Moncho. Promenader i snöoväder och idag är jag alldelens slut. Matte och Moncho var borta en stund igår - antar att det var för att jag skulle få vila en stund. Jag har inte tid att sova när han är här. Snöat har det gjort i massor trots många minusgrader. Matte tycker det är skönt att husse har kommit hem för han är en jättebra skottare. Idag är det vardag igen och jag ska nog sova mig igenom dagen tills matte och husse kommer hem igen. Det är en fin dag idag - med sol och -18 grader och det snöar INTE./Yrsa


  

En vacker dag idag!!!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards