Alla inlägg den 16 november 2009

Av Yrsa - 16 november 2009 22:23

Det blir inga fotografier idag - trist! Det är mörkt på morgonen när vi är ute och det är mörkt på eftermiddagen när matte kommer hem. Enda gången det ljust är mitt på dagen och då har vi inte riktigt tid att ta kort när vi är ute. Idag har det inte ens varit ljust mitt på dagen. Så är det att leva här uppe i norr. Snön tinade bort, det blev mörkt och regnade hela dagen. Men det gör inte så mycket för på sommaren har vi ljust dygnet runt i stället. Detta innebär att vi sover mest hela vintern och sover aldrig på somrarna. Ganska ok tycker jag. Vi var ute i kväll och plaskade omkring i skogen. Jag var jätteskitig när vi kom in för jag busade med en hund som heter Malte, kul var det. Nu har jag blivit så duktig så att jag följer med matte och husse när de bestämmer sig för att vi har lekt klart - UTAN att de behöver sätta fast mig i koppel. Jag har börjat tycka att matte och husse är ganska roliga att vara med. Idag när matte kom hem från jobbet så gick hon och jag och la oss i gästrummet för den sängen får jag vara i. Det var mysigt och det blev mycket hundhår i sängen. Tur att det bara är gäster som ska sova där säger matte, haha. /Yrsa


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards