Alla inlägg den 26 januari 2010

Av Yrsa - 26 januari 2010 18:19

Det verkar som om vi inte har eller tar några egna foton längre. Vi bara knycker dom från Jens resekompisar. Men jag bara måste lägga in foton från deras senaste äventyr. Jag hörde matte mumla idag - men va? är det den värsta äventyrsresa de är ute på? Suck jag tror matte börjar bli gammal. Men hon skrattade så tårarna rann när hon läste om vad de hade gjort; hoppat fallskärm. Nu tror ju jag (som känner matte ganska bra) att mycket av skrattet och tårarna kom av lättnad. Hon gillar (som kanske är bekant) inte att flyga eller vara på höjder. När Jens för några år sen sa att han skulle upp i ett litet flygplan och fotografera över Piteå så såg hon ut som om hon skulle kräkas.  Sen till råga på allt så ser hon ett litet plan cirkulera över huset där vi bor, då stod hon ute på altan. Hon stoppade fingrarna i öronen och skrek jag kan ju inte stå där ute tänk om jag hör att motorn stannar!!! Tur att hon inte var med när de hoppade fallskärm. Vi har just varit ute på en "bråk-promenad". Förr var det ganska lugnt och skönt på våra promenader men nu har matte bestämt sig för att få ordning på mig, hon förstår inte vad som har hänt. Jag som var så duktig och lyssnade är som ett yrväder när vi är ute nu. Jag måste titta på allt, lyssna på allt (utom matte) och jag har inte tid att ta det lugnt. Idag hade matte med sig köttbullar som muta och det är klart... en kort stund kan jag stanna av då. Nu är det dags för en stund i tv-soffan tror jag. Matte ser trött ut./Yrsa

  

Vad konstig Jens ser ut!


  

Men här ser han lite gladare ut!

Av Yrsa - 26 januari 2010 08:36

Vår söndagspromenad bar iväg över isen där vi bor och sedan hem till mattes moster och morbror. Jag sprang omkring där överallt för det luktade faktiskt att det brukar vara en hund där ibland. Daigo heter han och han finns med tidigare i min blogg. Där fick vi se så många änglar och tomtar som jag aldrig hade sett förut. Wow - jag hade svårt att låta bli vissa änglar - jag ville bara dit hela tiden, jag tror Daigo hade varit och smakat lite på den ängeln också. Jag lägger in några bilder så ni får se. Lite kaffe och smörgås och sen bar det iväg hemåt igen. Kvällen söndag och kvällen igår var det ganska mycket latande igen. Jag tycker i och för sig att det är rätt så skönt och matte har sagt att det är bäst att jag försöker vila upp mig den här veckan eftersom Moncho ska bo här hela nästa helg. När hon sa det förstod jag att jag måste vila. Nu ska matte åka till jobbet och jag ska sova. /Yrsa


  

Har ni sett så många änglar nån gång? Inte jag.


  

Tomtar fanns det också gott om - men vi lyckades inte fånga alla på bilden.

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23 24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards