Direktlänk till inlägg 26 januari 2010

Tisdag

Av Yrsa - 26 januari 2010 18:19

Det verkar som om vi inte har eller tar några egna foton längre. Vi bara knycker dom från Jens resekompisar. Men jag bara måste lägga in foton från deras senaste äventyr. Jag hörde matte mumla idag - men va? är det den värsta äventyrsresa de är ute på? Suck jag tror matte börjar bli gammal. Men hon skrattade så tårarna rann när hon läste om vad de hade gjort; hoppat fallskärm. Nu tror ju jag (som känner matte ganska bra) att mycket av skrattet och tårarna kom av lättnad. Hon gillar (som kanske är bekant) inte att flyga eller vara på höjder. När Jens för några år sen sa att han skulle upp i ett litet flygplan och fotografera över Piteå så såg hon ut som om hon skulle kräkas.  Sen till råga på allt så ser hon ett litet plan cirkulera över huset där vi bor, då stod hon ute på altan. Hon stoppade fingrarna i öronen och skrek jag kan ju inte stå där ute tänk om jag hör att motorn stannar!!! Tur att hon inte var med när de hoppade fallskärm. Vi har just varit ute på en "bråk-promenad". Förr var det ganska lugnt och skönt på våra promenader men nu har matte bestämt sig för att få ordning på mig, hon förstår inte vad som har hänt. Jag som var så duktig och lyssnade är som ett yrväder när vi är ute nu. Jag måste titta på allt, lyssna på allt (utom matte) och jag har inte tid att ta det lugnt. Idag hade matte med sig köttbullar som muta och det är klart... en kort stund kan jag stanna av då. Nu är det dags för en stund i tv-soffan tror jag. Matte ser trött ut./Yrsa

  

Vad konstig Jens ser ut!


  

Men här ser han lite gladare ut!

 
 
Torsten

Torsten

27 januari 2010 07:52

Fan, vad han är modig, Jens!!!
Det var rackar'n Yrsa...har matte kollat ditt öronludd på sistonde??? Sen så tycker jag absolut att ni ska ge er ut på sparktur, det är jättekuuuul!
Hör av er om ni vill ses nån kväll!

http://prinstorsten.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yrsa - 4 juli 2015 21:10


Vi är rätt dåliga på att skriva blogg nuförtiden. I början och några år framåt skrev vi nästan varje dag - precis som vi tycker en blogg ska vara! Nu hinner vi inte med att göra det så ofta så jag och matte har bestämt att avsluta denna blogg - kan b...

Av Yrsa - 25 maj 2015 21:48

I helgen fick jag vara med när vi firade mormor och morfar som hade varit gifta i 60-år! Grattis! Fast.... Jag fick sitta mycket i bilen när de skulle äta middag på hotellet och sånt ?. Sen varje gång vi promenerade till vår stuga så skällde jag ut e...

Av Yrsa - 11 maj 2015 22:32

Oj vad länge jag skrev. I början var bloggen en dags-blogg - sen blev det en vecko-blogg och nu känns det som om det blivit en månads-blogg. Jag ska skärpa mig - om bara matte hjälper mig. Här har nästan alla snö försvunnit, det ligger bara pytte-lit...

Av Yrsa - 13 mars 2015 18:15


Matte sover alltid lite för länge på morgonen så hon vill att jag snabbt ska göra mina behov ute på gården. Jag håller på att göra henne tokig för istället för att göra mina behov så rullar jag mig i snön - det är jättehärligt. På sommaren gör jag sa...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23 24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards