Alla inlägg den 29 januari 2010

Av Yrsa - 29 januari 2010 10:31

Vilket härligt väder. Matte är ledig idag för vi ska sköta Moncho. Hon hade nog tänkt sig en liten sovmorgon - men det hade inte jag. När hon inte vill stiga upp så tog jag hennes sockar, mjukisbyxor och en penna och tuggade glatt på detta. Matte har superhörsel ibland för då steg hon upp som en raket och så var det roliga slut. Sen har vi skottat (ovanligt va?) och vi har nyss kommit in från en underbar promenad. Det är -23 grader och solen skiner - jättehärligt. Nu ska vi strax åka och hämta Moncho. Ikväll kommer äntligen husse hem - då har det naturligtvis sluta snöa sa matte i morse. Men jag tror husse måste fixa till snöskottningen lite på gården för inte är det snyggt inte det matte har åstadkommit. Men hon får i alla fall ut en bil av två. Ha en skön fredag önskar Yrsa.

  

Ganska mycket snö va - mina ben försvinner.


  

Vårt staket ser ut som om det håller på falla ihop av all snö.


  

Om ni tittar riktigt noga kan ni se solen där uppe i trädtopparna.

Av Yrsa - 29 januari 2010 00:27

En liten promenad blev det igår - eller faktiskt 2 små promenader. Det blåste och snöade och matte skottade och skottade jag försökte hjälpa henne men jag rev mest ner snön. Ja vilket väder. Imorse när då matte skulle ut och hämta tidningen så trodde hon inte att plogen varit här och i husses badtofflor på fötterna traskade hon ut för att hämta tidningen och helt plötsligt försvann hela hennes ben i plogvallen. Brr jag tror hon frös lite grann. Sen kom matte 2 timmar försent till jobbet för att hon var tvungen att först skotta fram bilen. Men jag fick ju sällskap lite längre så det var inte så dumt. Ikväll har vi varit ute på en BRA promenad. Jag skötte mig, matte har lite nya trix för sig så att jag ska gå fot och det fungerade. Sen kom lillmatte Ulrica hit - utan Moncho - och då fick jag vara med henne alldelens för mig själv. Moncho kommer hit imorgon och ska bo här till på söndag - va kul! Jag lyckades få tag i en koskälla som de använda på Skid SM - den var lite äcklig att hålla i - bara plåt - men jag lyckades ta mig an den också. Lägger in en filmsnutt på det (om vi får det att fungera. Nu ska vi hoppa i säng så vi är pigga när Moncho dyker upp. /Yrsa

Här är filmen (hoppas jag):

http://www.youtube.com/watch?v=e29ag_MYyyI


  

Ullis är här jag sitter på henne...


  

...jag ligger på henne....


  

...och jag försöker äta upp hennes fötter.

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23 24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards