Direktlänk till inlägg 18 juli 2010

Nu ligger jag efter

Av Yrsa - 18 juli 2010 17:05

Jag ligger lite efter i bloggandet - men nu kommer en uppdatering. På fredag var det ganska dåligt väder så vi låg inne i stugan mest hela dagen - men som vanligt den här sommaren - kommer solen på kvällskvisten. Mia och Johan kom till stugan och skulle laga en försenad födelsedagsmiddag till husse. Så matte och husse bara latade sig och de jobbade och gjorde en kanongod middag. VI var ute på promenad och jag skitade ned mig fullständigt - diskussioner pågår fortfarande i familjen om det var matte eller husse som hade dålig koll - svårt att säga eftersom jag var lös. Matte påstod att husse var närmaste mig på stigen och eftersom han är så fruktansvärd lång så ser inte matte mig om  han går före henne - så hon säger att det är husses fel. Jag tycker det är roligt när de diskuterar detta haha. En döing till fisk hittade vi också - Mia var den tuffaste av alla så hon tog upp den - blääää den luktade surströmming. Igår åkte matte iväg för att kolla in Monchos första utställning - jag fick INTE följa - hon ville ha lugn och ro sa hon (va???) det gick i alla fall jättebra för Moncho, han fick ett första pris och ett hederspris och han skötte sig exemplariskt - kanske tur att jag inte var med och störde honom. Igår kväll så åkte matte och husse på middag och jag var hos mormor och morfar - ganska lugnt och skönt att få vara där igen. Idag har jag varit med på en golfrunda och jag fick massor med beröm - förutom en gång då jag tog faster Marias boll - men hon var lika glad för det och tog fram en ny (undrar om jag faktiskt hjälpte henne). Ikväll ska vi bara slappa och ta det lugnt och så får vi se vad som händer nästa vecka. /Yrsa



M


  

Mia och Johan jobbar i köket.



  

Jag myser lite med Mia.


  

Efter promenaden - skitigast i stan?


  

Här tar Mia upp den äckliga fisken.


  

Blääää så här såg den ut - den måste ha legat länge i havet.

 
 
Mia

Mia

19 juli 2010 21:25

Hej! Det var jättekul att träffa er också. Mysig kväll! Självklart ska vi ses nästa gång jag kommer upp också! Om ni vill så. :)

Haha, va bra att du gillade stolarna. Funderar fortfarande på om jag är galen men blir man tokkär så blir man! Jag fick betala 100 kr för dem :)

Ha en fin vecka! Kram

http://mariaemb.blogspot.com

 
Petra

Petra

20 juli 2010 00:55

Vad taskigt att du inte fick vara med och heja på Muncho. Han hade bergis fått fler vinster om du varit där och hållt tassarna ; )
Kul med en rutten fisk. Jag har aldrig haft turen att träffa på någon men har hört att Aileén träffat på en och annan som hon lagt sig och rulla på för att lukta gott.
/Nisse

http://aileenonisse.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yrsa - 4 juli 2015 21:10


Vi är rätt dåliga på att skriva blogg nuförtiden. I början och några år framåt skrev vi nästan varje dag - precis som vi tycker en blogg ska vara! Nu hinner vi inte med att göra det så ofta så jag och matte har bestämt att avsluta denna blogg - kan b...

Av Yrsa - 25 maj 2015 21:48

I helgen fick jag vara med när vi firade mormor och morfar som hade varit gifta i 60-år! Grattis! Fast.... Jag fick sitta mycket i bilen när de skulle äta middag på hotellet och sånt ?. Sen varje gång vi promenerade till vår stuga så skällde jag ut e...

Av Yrsa - 11 maj 2015 22:32

Oj vad länge jag skrev. I början var bloggen en dags-blogg - sen blev det en vecko-blogg och nu känns det som om det blivit en månads-blogg. Jag ska skärpa mig - om bara matte hjälper mig. Här har nästan alla snö försvunnit, det ligger bara pytte-lit...

Av Yrsa - 13 mars 2015 18:15


Matte sover alltid lite för länge på morgonen så hon vill att jag snabbt ska göra mina behov ute på gården. Jag håller på att göra henne tokig för istället för att göra mina behov så rullar jag mig i snön - det är jättehärligt. På sommaren gör jag sa...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards