Alla inlägg den 26 juli 2010

Av Yrsa - 26 juli 2010 18:02

Kärt barn har många namn - rymmar-Yrsa är dagens namn på mig. Vi började dagen med att fixa lite hemma, klippa gräs och tvätta och sånt. Som vanligt låg jag nere i hallen vid ytterdörren för att jag inte skulle bli glömd när det var dags för stugan igen. Jag rörde inte på mig en enda gång. När vi kom till stugan så skulle vi gå vår runda. På vår runda får jag gå i koppel där det är väg och bilar men det finns en sträcka som bara är skog och där får jag alltid springa lös. Jag låtsades vara jättelydig, matte och husse ropade in mig ibland när jag sprang lös och jag kom som ett skott. Men så.... när de minst anade det så stack jag. Matte såg bara min stora fina svans skymta då och då i skogen. Hon blev jättearg, jag hörde det på hennes röst, men jag sprang och sprang och njöt av friheten, det är väl inget att bli arg för???? Ganska trött var jag när jag äntligen kom tillbaka, matte låtsades vara snäll på rösten, men jag såg nog vad hon gjorde för tecken bakom ryggen på mig!!! Nu hoppas jag att jag snart får mat sen tror jag inte jag ska göra så mycket mer ikväll (jag orkar faktiskt inte efter den springturen)./Yrsa


  

Jag är ganska duktig på att klättra i träd framför allt i mina godisträd).

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards