Alla inlägg den 7 juli 2010

Av Yrsa - 7 juli 2010 23:06

Imorse vaknade vi med regn - va? vi trodde det skulle vara fint. När mattes kompis hade farit hem så la sig matte och läste och jag sov - men efter nån timme så var det sol och fint igen - då blev det bad och solning och en liten promenad. Sen drog vi in till stan och köpte en present åt Moncho som blir 1 år idag - HIPP HIPP HURRA!!!!


Dags för agility blev det ikväll och matte blev sur på mig. Jag var fullständigt okoncentrerad, drog iväg och jagade en liten liten pytte-liten vovve och hon blev jätterädd för mig. Sen drog jag och skällde och höll på. Matte blev skit-sur och satte sig på en bänk med mig - hon fick snart sällskap av Torstens matte som var skitsur på honom. Jag tror våra mattar ska gå kurs och lära sig hantera sina humör, istället för att vi ska gå kurs. Nåja agility banan gick rätt så bra, fast jag har alldelens för hög fart när jag ska balansera - jag vet ju att det ligger godis där framme när jag är klar.


Nu är jag och matte tillbaka till stugan och lugnet, matte säger att det blir husse som får gå med mig på agility-kursen nästa vecka. Hoppas han vill det!!


Jag lovade ju igår att lägga in en bild från den vackra sommarnatten - den kommer här nedan men först....


  

...en bild på födelsedagsbarnen själv - gull-Moncho.


  

Det är så vackert så man kan faktiskt inte gå och lägga sig på natten.

Av Yrsa - 7 juli 2010 00:35

Haha - jag drog alltså inte ut EN MATTE ur sovrummet - utan en MATTA - freudiansk felsägning!!!!

Av Yrsa - 7 juli 2010 00:18

Imorse vaknade vi tidigt - d v s matte vaknade för hon hörde ett smaskande ljud från mig. Jag hade varit in i sovrummet och dragit ut en matte (som matte fick av mormor igår) och låg och tuggade på - hujedamej sånt liv det blev. Hon var jättearg på mig. Lite skamsen gick jag och la mig igen - men då såg matte att det var kanonväder ute, varmare ute än inne - så då bar det iväg ut, vi klippte gräs, löste en propp på utedasset - blääää va äckligt. Sen kom mattes kompis Berith hit. De åt lunch, gick en promenad med mig - jag tyckte de var lite tråkiga så snacka om lycka när helt plötsligt en bil kommer och Moncho kommer hit. Vi badade och sprang som tokar i säkert en timma. Sen tyckte matte att jag skulle vila så jag fick vara inne och Moncho ute en stund. Men jag var rätt så trött så jag sa inget. Sen fick jag komma ut och då blev det bad och spring igen. Nu när klockan är snart halv 1 kan vi bara inte gå och lägga oss för himlen här är så vacker. Bild på detta utlovas imorgon för bilden är i kameran och vi orkar bara inte ladda ner den nu. Gäsp. Sov gott - hoppas på sol imorgon också + agility med Torsten./Yrsa


  

Berith, Moncho och matte (det här var när jag var inomhus).


  

Matte provade min nya flytväst på mig - men..... vi har ju ingen båt ännu. Men det är för att jag brukar vilja simma över till Finland och då druknar jag ju inte.


  

Jocke skulle locka ut mig för att testa flytvästen - men jag tvekar lite grann...


  

Men till slut drog jag ner i vattnet - men Moncho den lille xxxkxlxx han är massor snabbare än mig -jag måste träna.

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards