Alla inlägg under januari 2010

Av Yrsa - 10 januari 2010 15:36

Vi har just kommit hem från stugan. Vi åkte dit för att ta bort julesakerna även där och så skottade vi bort lite snö från altan och gick en skön promenad. Eftersom det har varit lite dåligt med bilder de senaste dagarna så blir det mer foto än text idag - håll tillgodo./Yrsa


  

Där nere ser ni vår stuga.


  

Vacker dag idag med normal temperatur utomhus -2 grader.


  

Hmm vi har visst haft besök i stugan.


  

Mycket snö har vi!


  

Jag skötte mig rätt så bra på promenaden.


  

Grävde nästan till Kina ibland.


  

Återigen - vilken vacker dag.


  

Matte och jag är trött och vilar oss i bilen.

Av Yrsa - 9 januari 2010 22:04

Inatt har det varit konstigt. Matte och husse tyckte hela kvällen att det var lite kallt i huset men enades om att är det -29 grader ute så är det nog lite kallare inne också. Men vid halv 2 när de lämnade soffan för att lägga sig så insåg husse att det var nog något fel. Pannan gick inte, byte av proppar och andra försök hjälpte inte så till slut ringdes det till elbolaget, som kom vid 3-tiden och det hade gått någon säkring i deras elskåp. Så klockan blev halv 4 innan de la sig. De som hade sagt att de skulle vända tillbaka dygnet!! Men jag vaknade halv 9 och drog upp matte och vi började plocka bort julen och sånt och sedan blev det en lång promenad. Nu är det bara -1 grad ute - snacka om att det förändras snabbt. Jag håller tummarna för korvgrillning imorgon utomhus - om de tvåbenta bara kommer sig i säng i normal tid så ska det väl kunna fungera. Inga foton idag, matte hade glömt ladda batterierna till kameran, suck.... men imorgon blir det foton. Ha en skön kväll. /Yrsa

Av Yrsa - 8 januari 2010 19:39

   Jaha - så var det dags. Matte har talat om att alla julgrejor kommer att dansas ut i

helgen. Men tänkte jag.... min julegris.... jag fick ha den ett tag... men sen tog dom bort den för jag kunde inte låta den vara. Men matte fixade så jag fick pussa den (och bita lite) ikväll. När matte kom hem från jobbet var det -29 grader men va tusan är vi norrbottningar så är vi, så.... vi (matte) tog på sig rejält med kläder och sen begav vi oss ut. Men jag...hrmpppfff... hade helt plötsligt en lina på mig igen. Kan det bero på att jag den senaste tiden har stuckit iväg helt plötsligt ganska långt bort. Men... jag har ju alltid kommit tillbaka, fast det har tagit rätt så lång tid ibland. Och är det då -29 grader så är det inte så kul att vänta på mig. Men lina är rätt så ok. Jag hittade dessutom en mössa som nån stackars skoterförare hade tappat som jag lekte med som en tok. Nu är jag rätt så trött efter dagen, fick vara hos mormor och morfar i eftermiddag och då har jag inte tid att sova så nu är det dags att knoppa in för några timmar. /Yrsa


  

Va är du tillbaka min julegris, på golvet med mg?


  

Va säger du? Ska du packas ner i ett år i förrådet????


  

Ok en liten puss kan då få - nästa år ska jag låta dig vara.



Av Yrsa - 7 januari 2010 19:22

Idag blir det inga foton - matte vägrar gå ut och fota när det -29 grader ute. Kameran orkar inte med och hon förfryser händerna säger hon. Idag har som sagt vardagen börjat igen - fast inte riktigt för mig för idag hade jag Johan och Björn hemma med mig. De tyckte jag var lite jobbig för jag skulle ut hela tiden och var jag inne så försökte jag få tag i mattan och käka på. Men nu  har dom åkt till sydligare nejder så nu blev det lite trist i huset. Men jag får väl vara nöjd med matte och husse ett tag - det är ju inte så dåligt! Nu ska jag och husse ut på en kylig promenad. Jag är ganska yrslig (som vanligt) men nu är det faktiskt för att hålla värmen som jag bara måste springa hit och dit annars fryser ju tassarna fast i snön. /Yrsa


  Så här blå och kall blir man när man är ute idag

Av Yrsa - 6 januari 2010 12:45

Idag är det alltså söndag igen - eller egentligen onsdag - suck jag håller inte ordning på dagarna - men matte säger att imorgon blir allt som vanligt igen. Igår fick jag med alla i huset på en promenad. Det var ungefär -18 grader ute men det blåste så det kändes som mycket kallare. Jag var ganska "yrslig" ute på promenaden men jag kan tala om att jag hade två stycken med mig som var lika "yrsliga" - och roligt var det. På kvällen var jag hemma med Johan och Björn för matte och husse var på någon trettondagsfest. Nu ska jag se till att folket i huset klär på sig så vi får gå ut i dag också. /Yrsa   


  

Vi blev många på promenaden.


  

Men det var bara jag som plumsade i snön.


  

Jag hoppade......


  

...och dök.

Av Yrsa - 4 januari 2010 12:03

Idag här det måndag - men ingen här verkar ska jobba idag. Matte och jag har just varit ute på en promenad. Det var kallt även för en isbjörn som jag. -17 grader och blåst är inte att leka med. Men när vi kom  i lä i skogen så gick det ganska bra. Lägger in lite bilder från vår promenad - det var vackert ute. /Yrsa


  

Här är vår skog - tur det finns skotrar som gör spår som vi kan gå på.


  

Vacker himmel i det kalla vädret.


  

Det eländiga med snön är att den fastnar mellan mina tassar så jag måste då och då stanna och bita bort isklumparna.


  

Yippie jag är lös - jag har lovat matte att inte fara iväg idag så jag höll mig på skoterspåret.

Av Yrsa - 3 januari 2010 20:56

Idag har alla familjens barn varit här hemma (utom Jens). De for och spelade något som heter Bowling först och vad jag kan förstå av bilderna så verkar det vara jätteroliga bollar man leker med. Jag hade verkligen velat vara med. Men sen kom alla hit och vi åt kalkon. Jättegott - jag fick faktiskt smaka en bit. Moncho och jag busade som vanligt och hade jättekul. Det blir mest bilder idag för jag är ganska trött. I den här familjen går man och lägger sig vid 3-tiden på natten nu när alla är lediga och jag kan ju inte gå och lägga mig före dem så jag är också uppe men vaknar före attan ändå på morgonen och sen är dagen full av aktiviteter så inte får man sova så mycket. T ex hade jag jättemycket att göra när övriga var och spelade bowling, jag åt upp en pannlapp - eller grill vante kanske det heter. Matte kollar mig hela tiden när jag är ute och gör mina behov utifall att pannlappen ska komma ut. Jag tycker det är knasigt för hon ska väl ändå inte använda den igen???? /Yrsa


  

Detta är alltså bowling, kolla va många fina färger husse kan välja bland.


  

Stilarna är många....


  

.... och olika!


  

Matte goas med mig och Moncho!

Av Yrsa - 2 januari 2010 15:36

Nu har jag fått nytt namn igen. Idag heter jag Smitar-Yrsa. Jag och matte var på en promenad på förmiddagen. Jag hör hur matte mumlar "idag går det ju riktigt bra, Yrsa håller sig rätt så nära mig fast hon är lös". Men då drog jag förbi henne som en blixt. Jag kände något i skogen, jag bara springer och springer och jag hör mattes röst men jag hör den svagare och svagare. Faktiskt så var lukten jag kände roligare än att stanna med henne. Men jag hann inte med (vad det nu var jag jagade). Så jag började springa tillbaka. Men jag var så trött och slut att jag orkade inte riktigt tillbaka genom all snö. Då såg jag att matte var arg, hon väntade inte ens på mig, hon bara gick med bestämda steg och ibland ropade hon trött på mig. När jag kom sa hon "bra Yrsa" men jag hörde ju hur jättearg hon var ändå fast hon försökte låta snäll. Sen gick jag snällt och lydigt bredvid henne, faktiskt var det så att jag orkade inte annat, jag kunde nästan inte andas efter den strapatsen. Nu ska vi till mormor och morfar och käka lite. Kul! /Yrsa


  

Jag var jättetörstig efter språngmarschen - käkade lite snö.


    

Försökte larva mig lite så att matte inte skulle vara så arg.


  

Matte nu vill jag komma in - lämna mig inte.


  

Huja det är mycket snö på vårt tak och vårt terass-bord.

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23 24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards