Alla inlägg under september 2009

Av Yrsa - 3 september 2009 19:41

Vi fick en jobbig start på vardagslydnadskursen ikväll. Vi var jättesena (för matte var tvungen att gå på toa innan vi for)!!!! Men mig tänkte de inte på - inte fick jag göra mina behov innan vi började. Orättvist! Så när vi kom till kursen så satt alla hundar och mattar/hussar i en ring och jag blev helt lyrisk och stod mest på bakbenen för att nå fram till alla. Jag trodde matte skulle få ett "frispel". Men hon betedde sig lugnt i alla fall (utåt sett). Matte hade röda fina, långa naglar när vi kom dit. Men det var inte så mycket kvar av det senare. Sen var det en annan hund som fick jobbigt och det var min kompis Torsten. Vi har ju alltid busat när vi har träffats och aldrig behövt uppföra oss speciellt lydigt. Dessutom har jag börjat löpa, så stackars Totte fick jobbigt, först se oss (matte och mig) och sedan att jag löper..... Det är inte lätt att vara "ungtupp"! Dessutom stod vi så långt bort från varandra som det gick, suck..... undrar om vi får busa snart. Men det får nog vänta tills jag har slutat löpa. Jag skötte mig riktigt bra, matte har ju klagat på att jag inte kan vara passiv utan bara hittar på en massa. Men ser ni jag kunde vara jättepassiv idag! Blodpudding som godis smakade smaskens. /Yrsa

Jag sitter ganska fint på kursen. Men jag tycker matte har lite kort koppel?

Torsten sitter lååååångt bort från mig.

Här är kursdeltagarna.

Torsten kör bil - haha - gissa vem han tittar efter.....

....jo han tittar efter vackra, söta, löpande Yrsa.



Av Yrsa - 2 september 2009 21:03

Jag är ingen tryffelhund men en jättebra "hitta-golf-bollar-hund". Husse är överlycklig. Jag går bara och nosar, hittar en boll och kastar upp den ur diket till husse. Nu ikväll hittade jag ganska många och ganska fina. Vi ska nog gå på golfbanan och söka bollar många kvällar. /Yrsa

"En, två......sex bollar blev kvällens skörd".


Visst är jag  duktig! Lite smutsig men lycklig!

Av Yrsa - 2 september 2009 18:08

Kolla in vad matte gjorde idag när hon kom hem från jobbet. Mums!!! Nu ska de in i ugnen för att torkas och jag hördes ryktas om att det ska bli godis som vi ska använda när vi tränar. Jag hoppas vi tränar ofta ofta. /Yrsa

Mums - matte ska torka blodpudding så det blir hundgodis!

Av Yrsa - 2 september 2009 08:44

Matte drog iväg i natt vid halv tolv för att hälsa på sitt "hundbarnbarn". Han ska heta Moncho (jag tror det stavas så). Han var så himla söt så matte fick tårar i ögonen när hon träffade honom. Han var lite trött efter flygresorna och jag minns själv hur det var att flyga hit upp så jag förstår honom. Matte sa att han var liten som en kattunge och att jag är tvungen att vara lite försiktig när jag träffar honom. Jag lovar att jag ska försöka i alla fall. Nu ska matte och husse dra till jobbet och jag lägger mig nog och sover en stund. Ha en bra dag!/Yrsa

Moncho, vilka söta ögon han har - det var dessa ögon som fick mattes ögon att tåras.

Husse Jocke.

Matte Ulrica

Av Yrsa - 1 september 2009 16:24

Det har varit lite tyst här i några dagar. Datorelände - men matte använder värre ord än det - men det skriver jag inte här. Det har varit omöjligt att få igång internet. Men matte är en fena på det där, när hon väl tar sig tid - så nu fungerar det igen. Men inte det trådlösa internet så hon får sitta i Ullis säng om hon ska använda datorn. Men det är ganska skönt tycker hon. Igår var det golfspel för matte och husse igen. De har sagt många gånger (åtminstone matte) att nu är det sista gången. Men icke! Men nu kanske det blir lugnt på den fronten. Igår kom Ullis och Jocke hit och sov här för kl 05.00 imorse steg de upp för att åka med husse till flygplatsen för nu ska de hämta valpen. Matte är lite sur för att husse skulle med samma plan som dem för nu blir han först att se "vadhannuskaheta". Men känner jag matte rätt så åker hon dit ikväll (eller i natt) när de kommer hem. Jag får nog vänta någon vecka jag!! Orättvis va? Nu ska jag och matte gå en promenad. Matte har gått ner i tid så nu kommer hon hem tidigt på dagarna. Det tycker jag är härligt.

Jag såg TV igår för det var gulliga hundvalpar där.

Jag tycker om när Ullis och Jocke är här. Gosar lite med Ullis som ligger i soffan.

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards