Direktlänk till inlägg 3 september 2009

Rapport från hundkursen

Av Yrsa - 3 september 2009 19:41

Vi fick en jobbig start på vardagslydnadskursen ikväll. Vi var jättesena (för matte var tvungen att gå på toa innan vi for)!!!! Men mig tänkte de inte på - inte fick jag göra mina behov innan vi började. Orättvist! Så när vi kom till kursen så satt alla hundar och mattar/hussar i en ring och jag blev helt lyrisk och stod mest på bakbenen för att nå fram till alla. Jag trodde matte skulle få ett "frispel". Men hon betedde sig lugnt i alla fall (utåt sett). Matte hade röda fina, långa naglar när vi kom dit. Men det var inte så mycket kvar av det senare. Sen var det en annan hund som fick jobbigt och det var min kompis Torsten. Vi har ju alltid busat när vi har träffats och aldrig behövt uppföra oss speciellt lydigt. Dessutom har jag börjat löpa, så stackars Totte fick jobbigt, först se oss (matte och mig) och sedan att jag löper..... Det är inte lätt att vara "ungtupp"! Dessutom stod vi så långt bort från varandra som det gick, suck..... undrar om vi får busa snart. Men det får nog vänta tills jag har slutat löpa. Jag skötte mig riktigt bra, matte har ju klagat på att jag inte kan vara passiv utan bara hittar på en massa. Men ser ni jag kunde vara jättepassiv idag! Blodpudding som godis smakade smaskens. /Yrsa

Jag sitter ganska fint på kursen. Men jag tycker matte har lite kort koppel?

Torsten sitter lååååångt bort från mig.

Här är kursdeltagarna.

Torsten kör bil - haha - gissa vem han tittar efter.....

....jo han tittar efter vackra, söta, löpande Yrsa.



 
 
Mikaela

Mikaela

3 september 2009 19:55

Har en tävling i min blogg fall du är intresserad!

http://www.mikaelaelisacharlotte.blogg.se

 
Ingen bild

Syster Elsa

3 september 2009 20:17

Jag började löpa idag och det är sååå tråkigt för nu måste jag ha koppel på mig hela tiden ute i flera veckor *suck*. Hoppas allt är bra med dig syster min.

 
Torsten

Torsten

3 september 2009 21:13

Vad i h-vetet ska allt det här vara bra för??? Min allra bästa kompis är ju du....jag fattar ingenting!!! Kan väl säga att jag har lite ont i halsen, tyckte jag fixade mina höga C riktigt bra! Nästa gång tycker jag att vi drar du o jag....Matte kan ta den där vardagslydnaden själv och sluta upp med att rycka mej i skägget!

http://www.prinstorsten.bloggagratis.se

 
Laurence

Laurence

3 september 2009 22:18

inte konstigt att Torsten har det jobbigt när du är så vacker och stilig.

http://saphira

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yrsa - 4 juli 2015 21:10


Vi är rätt dåliga på att skriva blogg nuförtiden. I början och några år framåt skrev vi nästan varje dag - precis som vi tycker en blogg ska vara! Nu hinner vi inte med att göra det så ofta så jag och matte har bestämt att avsluta denna blogg - kan b...

Av Yrsa - 25 maj 2015 21:48

I helgen fick jag vara med när vi firade mormor och morfar som hade varit gifta i 60-år! Grattis! Fast.... Jag fick sitta mycket i bilen när de skulle äta middag på hotellet och sånt ?. Sen varje gång vi promenerade till vår stuga så skällde jag ut e...

Av Yrsa - 11 maj 2015 22:32

Oj vad länge jag skrev. I början var bloggen en dags-blogg - sen blev det en vecko-blogg och nu känns det som om det blivit en månads-blogg. Jag ska skärpa mig - om bara matte hjälper mig. Här har nästan alla snö försvunnit, det ligger bara pytte-lit...

Av Yrsa - 13 mars 2015 18:15


Matte sover alltid lite för länge på morgonen så hon vill att jag snabbt ska göra mina behov ute på gården. Jag håller på att göra henne tokig för istället för att göra mina behov så rullar jag mig i snön - det är jättehärligt. På sommaren gör jag sa...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards