Direktlänk till inlägg 18 maj 2010

308 mil senare......

Av Yrsa - 18 maj 2010 11:19

Oj vilken resa vi har haft. Vi har åkt genom hela Sverige och tillbaka, 308 mil blev det. Jag har varit som en ängel i bilen, sovit en stund, tittat en stund, träffat MASSOR av hundar och människor. Idag blir det mest bilder från vår resa, det blir måååååånga bilder så ni ser vad jag har varit med om./Yrsa


  

Första övernattningen i Söderhamn. Jag fick ligga i mattes säng för hon var rädd för råttor. Haha - fram för mera råttor och möss.


  

Matte vet inte hur man vänder på foton så det får bli så här. Det är är Cilla, hon tyckte inte riktigt om mig så vi var hela tiden på lagomt avstånd.


  

Det här kallas tydligen får, matte säger att jag är en stadshund som aldrig varit på landet. Huja lite obehaglig tyckte jag den var.


  

Vi var hos lillhusse Johan i Växjö några dagar. Jag fick sitta ute med Johan medan matte och husse shoppade glas.


  

Sen ner till min uppfödare. Här nosar jag på min mamma. Jag fick träffa en massa golden här - jättekul.


  

Min pappa Candy, matte och husse tyckte han var jättesnygg.


  

I den här kyrkan konfirmerades min mattes morfar, Brokind i Linköping.


  

Wow, äntligen fick jag träffa Nisse. Jag tror vi ska flytta ihop så småningom och bilda familj.


  

Nisse lärde mig att rulla mig i gyttja.


  

Usch - lite blöt blev jag av Nisse. Blundar så jag slipper få det i ögonen.


  

Men det var ganska kul, jag är lite mer försiktig så jag doppade försiktigt ner nosen medan Nisse.......


  

....la sig hela han i vattnet.


  

Nisse är som mig säger matte - men hon gillade honom.


  

Ja ni ser ju själva. Nisse är hos matte och jag kollar in katten - det var spännande.


  

Alltså lite kär blev jag. Tack Petra och Nisse för en trevlig eftermiddag och god mat - det gör vi om.



  

Sista natten på vår resa bodde vi Rimbo - med hunden Zacke. Jag är helt slut efter alla hundträffar på vår resa.


  

Zacke och jag var ner till vattnet i går.


  

308 mil senare, igår 02.00 var vi hemma och solen började stiga upp.




 
 
Petra

Petra

18 maj 2010 12:26

Över 300 mil! Det är mer än jag åker på ett år. Men det blir ju ändring på nu när jag ska börja pendla till Piteå (ska bara övertala människorna här). så mycket snygga foton på dig och mig. Tror nog att jag ska be matte öva lite mer med sin kamera. Hon använder mest bara Iphonen så hon vet nog inte hur hennes funkar ;(
Gillar fotot när jag fått dig att rulla runt lite i leran. Det ska jag be matte sätta upp vid min säng. Matte meddelar att hon tycker dina föräldrar är jättesnygga, speciellt din pappa tydligen, Hmmpf....
Hoppas ni får möss och råttor hemma så du kan sova så där mysigt i sängen hela tiden ; )
Nästa gång du kommer hit kan vi ta en långpromenad till får och lamm. De är faktiskt ganska roliga. Jag och Aileén har agerat barnmorskor (eller lammorskor rättare sagt) när ett får lammade. Jättespännande. Den bondgården har oxå jättestora biffkor som är läskiga men matte har ett foto på mig när jag pussar på en kalv. De är inte så farliga som kossorna.
Matte säger nu att alla förstår henne nu att hon inte kan släppa mig lös om hon inte har tid att bada mig efteråt. Löjligt tycker jag. Jag kan ju bara lägga mig i hennes säng och torka om hon inte har tid med inomhusbad.
Vi ses snart hoppas jag. Torsten har lovat att möta mig på vägen om jag rymmer upp till dig.
/Nisse

http://aileenonisse.bloggagratis.se

 
Torsten

Torsten

18 maj 2010 13:14

Satan i gatan, vilken tripp du har gjort!!! Nästa gång hänger jag med, tror det behövs lite krulligt som lite motvikt :)
Matte blev glad över att se dom sista bilderna på hennes gamla barndomsvän...dom har ju visst vuxit upp tillsammans, precis som du o jag!
Nu kanske du snart har tid att komma hit och hälsa på mej också, vi bor ju ändå lite närmare än Nisse....

http://prinstorsten.blogg.se

 
Petra

Petra

18 maj 2010 14:02

http://www.agria.se/agria/manimalis.nsf/index?OpenView&Start=1&Count=20

Matte tycker att ni ska vara med i den här bildtävlingen.
/Nisse

http://aileenonisse.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yrsa - 4 juli 2015 21:10


Vi är rätt dåliga på att skriva blogg nuförtiden. I början och några år framåt skrev vi nästan varje dag - precis som vi tycker en blogg ska vara! Nu hinner vi inte med att göra det så ofta så jag och matte har bestämt att avsluta denna blogg - kan b...

Av Yrsa - 25 maj 2015 21:48

I helgen fick jag vara med när vi firade mormor och morfar som hade varit gifta i 60-år! Grattis! Fast.... Jag fick sitta mycket i bilen när de skulle äta middag på hotellet och sånt ?. Sen varje gång vi promenerade till vår stuga så skällde jag ut e...

Av Yrsa - 11 maj 2015 22:32

Oj vad länge jag skrev. I början var bloggen en dags-blogg - sen blev det en vecko-blogg och nu känns det som om det blivit en månads-blogg. Jag ska skärpa mig - om bara matte hjälper mig. Här har nästan alla snö försvunnit, det ligger bara pytte-lit...

Av Yrsa - 13 mars 2015 18:15


Matte sover alltid lite för länge på morgonen så hon vill att jag snabbt ska göra mina behov ute på gården. Jag håller på att göra henne tokig för istället för att göra mina behov så rullar jag mig i snön - det är jättehärligt. På sommaren gör jag sa...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards