Alla inlägg den 26 september 2010

Av Yrsa - 26 september 2010 19:09

Igår kom matte hem med en jättesnygg röd resväska. De hade varit på golf-middag (husse hade spelat) och sen var det prisutdelning. Inte vann husse nånting - men matte köpte en lott och se hon vann första priset. Matte tyckte det var bra val att hoppa över golftävlingen för hon fick ju ändå första priset.


Idag har vi varit på stugan och vintrat den, vi har plockat undan trädgårdsmöbler, rensat bort sommarblommorna och jag och husse har badat. Jo det är sant, jag hjälpte honom att ta in vattenslangen till sommarvattnet. Husse tyckte det var kallt men inte jag, jag njöt i fulla drag, spanade efter fisk som vanligt. Sen drog vi till skogen en sväng, inga lingon så långt ögat kunde nå men ett och annat blåbär åt vi. Nu väntar vi bara på frost och snö, det ska bli kul med snö igen. /Yrsa


  

Spanar efter fiskar - men de kanske har frysit ihjäl?


  

Men där tror jag att jag ser en!


  

Jag var jätteduktig och hjälpte husse med att ta in vattenslangen.


  

Lekte med mina badleksaker på land idag.


  

De är ganska roliga att tugga på.


  

En och annan pinne fanns det också i skogen.


  

Här ska jag få smaka blåbär av matte.


  

Matte och husse säger att jag slemmar det är därför barr och annat fastnar på nosen, men de har fel - det är spindelnät som de fastnar i faktiskt.

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards