Alla inlägg under juli 2009

Av Yrsa - 2 juli 2009 11:11

Idag är jag på jobbet med matte - jag passar på att låna hennes dator en stund. Hon har jättesvalt i sitt rum så jag ligger mest och sover på golvet. Sen är det många som "gullar" med mig hela tiden - de flesta tycker att jag har blivit så stor! Sen ska jag och Ullis till hennes farmors stuga en sväng, jag tror det blir en golfrunda idag för vädret är ganska behagligt, inga 26 grader utan snarare 20. Det är härligt. Ha en skön dag. /Yrsa

Sover skönt på mattes jobb-golv


Av Yrsa - 1 juli 2009 22:54

Till havs till havs......så sjöng jag idag - vilken simtur jag gjorde ikväll. Jag hade hjälpt matte och husse bära undan lite grenar och en gran som de högg ner och jobbigt var det så jag tänkte att jag skulle bada lite..... men så kom en fisk... en ganska stor en.... och jag var tvungen att jaga efter. Tyvärr inget kort från detta för matte stod på stranden och var jättearg (utan kamera) och husse gick i vattnet och försökte få mig att komma. Det körde förbi en båt och där sa dom: "kolla hunden i vattnet". Jag var ganska stolt och simmade och simmade men till slut så insåg jag att husse var ganska irriterad (det är han sällan) så jag tänkte att fiska kan jag göra någon annan dag så jag kom in till land. Jag har stått i vattnet hela dagen och spanat in de där fiskarna och nu bestämde jag mig att det var dags för fångst. Men trött blev jag och då skulle matte helt plötsligt ut och gå för att träna - men fattar hon inte hur slut jag var - men okey jag gick med och travade snällt bredvid henne, jag ska visst göra det på en utställning om nån vecka - men det var ju lätt som en plätt. Det enda problemet när vi tränade var att matte sprang ganska fort för det var 100000000  miljoners mygg. /Yrsa

Matte är tillbaka med sin fotande - en fluga tidigt på morgonen.

Här spanar jag efter fiskarna som jag senare simmade efter...

En fågel... de brukar jag titta lååångt efter.

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards