Alla inlägg den 11 juli 2009

Av Yrsa - 11 juli 2009 15:48

Jaha, så var det avklarat - min första utställning. Kom på plats 5 (av 5). Men vi är glada ändå. Tydligen var jag för tjock???? Jag hörde att matte pratade om diet - men va? jag tycker jag får för lite mat. Men jag skötte mig och var jätteduktig och stod när jag skulle stå och sprang vackert. Jag fick priser också, en orange rosett, hundmat, sittdynor och en jättekul LEKSAK - jag kan gå på utställningar fler gånger. Det var jättekul. Matte tyckte det var kul också, hon sa: "nu ska vi bara se till att få ner dig lite i vikt så kanske vi provar igen" - hmm det lät väl inte så kul. Min bedömning såg ut så här:

"8 månad valp av mycket god typ. Finskuret huvud. Något kort hals. Mycket bra överlinje i stående. Tillräckliga vinklar fram. Raka fina framben och fina tassar. Bra bröstkorg. Tillräckliga vinklar bak. Bra pälskrage. Bra stomme. RÖr sig med bra steglängd. Välver över länden i rörelse." (det sista är att jag är en tjockis va?). Nu ska jag och matte dra till skogen och springa lite. Ha en skön dag. /Yrsa

Kollar in alla hundar på utställningen. Varmt och fin väder var det också.

Men Ullis, hon gick till fåren istället...... taskmört!

Här springer jag ganska fint bredvid matte (hennes ansikte syns inte - haha).

Men här vill jag hellre titta på hon bredvid mig.

Kolla in leksaken jag fick.


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards