Direktlänk till inlägg 31 juli 2009

Rolig dag

Av Yrsa - 31 juli 2009 15:57

Ni skulle ha sett hur det såg ut hos oss i morse - kompostgaller runt matte och husses säng. Det ni! Men de hade inte galler så det räckte så jag tog mig upp ändå när jag var ensam. Men det enda jag gjorde var att dra ner husses kudde på golvet och slicka lite på den. Vi har nyss kommit in från en golfrunda. Som vanligt skötte jag mig, jag drog bara omkull husses vagn en enda gång och skällde när mattes vagn kom rullande mot mig - herregud hon måste väl komma ihåg att trycka in bromsen ju. Ganska trött blir jag efter en runda så nu ska jag sova en stund. Jag har en syster som heter Elsa och till henne svarar jag: Vi har just börjat med vuxenfoder som heter Doggy Extra Proffesional 24/12 - vi blandar just nu med det andra valpfodret som vi hade i början så att min mage ska vänja sig - vi började med 1 dl och nu kör vi hälften hälften - jag äter 7 dl om dagen (delat på två tillfällen). Jag skulle vilja träffa mina systrar och bröder men vi bor ju så långt bort - men någon gång har matte lovat mig att vi ska göra det. Ha en bra fredag!/Yrsa

Här är vi på golfbanan så fort jag ser en bänk så hoppar jag upp och vilar.


Ibland ids jag bara inte titta på golfspelet då tittar jag drömmande in i skogen istället.

 
 
Lena S Bergström

Lena S Bergström

31 juli 2009 17:47

Vad duktig du har varit Yrsa! Du kanske blir caddie när du blir stor eller hämtar bollar åt matte och husse? Hoppas du fick en skön sovstund, vi har skällt på vår matte som inte orkar busa idag men nu får vi en promenad med husse i stället. Bra att du gillar fodret! Ha en härlig fredag! hälsar nallegänget i Trosa

http://www.blogtown.se/blog.php?id=lenamaria

 
Ingen bild

Elsa

1 augusti 2009 21:03

Tack för svaret. Matte tycker de är intressant att veta vad andra hundar av samma ras och ålder äter och vad är då bättre än att fråga just min syster om de. Själv äter jag Doggy Energi sedan jag va liten, va så fruktansvärt gasig i magen av valpfodret så ingen annan kunde va i samma rum som mig ens. Men när jag fick nytt foder så blev jag genast bra i magen.

 
Ingen bild

Elsa

1 augusti 2009 21:06

Glömde skriva att jag äter 8 dl om dagen, men matte tycker att jag behöver lägga på mig lite till :-). Så man kanske får lite mer mat sen om man har tur.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yrsa - 4 juli 2015 21:10


Vi är rätt dåliga på att skriva blogg nuförtiden. I början och några år framåt skrev vi nästan varje dag - precis som vi tycker en blogg ska vara! Nu hinner vi inte med att göra det så ofta så jag och matte har bestämt att avsluta denna blogg - kan b...

Av Yrsa - 25 maj 2015 21:48

I helgen fick jag vara med när vi firade mormor och morfar som hade varit gifta i 60-år! Grattis! Fast.... Jag fick sitta mycket i bilen när de skulle äta middag på hotellet och sånt ?. Sen varje gång vi promenerade till vår stuga så skällde jag ut e...

Av Yrsa - 11 maj 2015 22:32

Oj vad länge jag skrev. I början var bloggen en dags-blogg - sen blev det en vecko-blogg och nu känns det som om det blivit en månads-blogg. Jag ska skärpa mig - om bara matte hjälper mig. Här har nästan alla snö försvunnit, det ligger bara pytte-lit...

Av Yrsa - 13 mars 2015 18:15


Matte sover alltid lite för länge på morgonen så hon vill att jag snabbt ska göra mina behov ute på gården. Jag håller på att göra henne tokig för istället för att göra mina behov så rullar jag mig i snön - det är jättehärligt. På sommaren gör jag sa...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards