Direktlänk till inlägg 20 juni 2011

Sakta kommer jag tillbaka...

Av Yrsa - 20 juni 2011 15:11

Det har inte funnits tid eller framför allt ork för bloggande de senaste dagarna. Natten till fredag var jag jättedålig - matte trodde minst att jag hade fått hjärtfel, jag flåsade, vägrade ligga ner och var allmänt nere. Så fredag bar det iväg till veterinären igen, han konstaterade att halsmandlarna var ok och även våteksemet. Han rekommenderade att matte skulle sluta ge mig Rimadyl (som är smärtstillande) men det hade matte redan gjort för hon insåg att det var en av anledningarna till att jag mådde pyton och inte kunde ligga still. Men däremot tyckte veterinären att det kanske var läge att operera bort min livmoder - för den var lite förstorad - inget akut men dock. Så det blir kanske så framöver - men nu tycker matte och husse att jag ska bara få vara ett tag, bada i sommar och ha allmänt kul. Jag är börjat äta igen.... om man är en golden som inte äter då är man jättesjuk säger matte för jag brukar alltid kasta mig i skålen. Sen kan jag berätta att man blir rätt så ompysslad när man är sjuk, jag överväger att vara sjuk (åtminstone lite) ett tag till. Jag är fortfarande rätt så låg och jag och matte sover så fort vi får chansen. Vi missade ju sömnen en så där 4 nätter förra veckan. Helgen tillbringades i stugan, jag fick blöta tassarna men inte något mer p g a mitt våteksem :-( - förhoppningsvis får jag bada i midsommar i alla fall. /Yrsa


Rätt så ompysslad har jag blivit, jag fick en egen fåtölj ute på altan på stugan.


Jag och matte satt länge på bryggan och bara njöt av utsikten och lugnet.


Snyggt va?


Husse och jag på promenad i går kväll :-)   

    

 
 
petra

petra

20 juni 2011 15:37

Men stackars stackars Yrsa!
Jag har ju aldrig varit direkt sjuk så jag vet inte hur du mår, men Aileén har varit ganska krasslig och då har jag tagit hand om henne. Matte säger att jag är världens bästa sjuksköterskehund så om de inte tar bra hand om dig kan du komma hit och bli ompysslad av mig.
När de gäller din livmoder så tror jag faktiskt att det blir bra om vi skaffar ulltussar. Tror att det är det som saknas faktiskt. Tro inte på den där veterinären!
Om du iaf måste operera dig kanske vi kan adoptera tussar ihop?
/Nisse

http://aileenonisse.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Isa

20 juni 2011 16:11

Oj,oj stackars dig. Jag blev också dålig när jag åt Rimadyl så jag vet precis hur man kan må. Tycker inte alls att du ska fortsätta att vara sjuk (men du kan låtsas lite). Kanske du ska snacka med din matte så att hon sätter såna där nålar på dig och gör dig frisk.
En STOR krya-på-dig-slick ifrån
Isa

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yrsa - 4 juli 2015 21:10


Vi är rätt dåliga på att skriva blogg nuförtiden. I början och några år framåt skrev vi nästan varje dag - precis som vi tycker en blogg ska vara! Nu hinner vi inte med att göra det så ofta så jag och matte har bestämt att avsluta denna blogg - kan b...

Av Yrsa - 25 maj 2015 21:48

I helgen fick jag vara med när vi firade mormor och morfar som hade varit gifta i 60-år! Grattis! Fast.... Jag fick sitta mycket i bilen när de skulle äta middag på hotellet och sånt ?. Sen varje gång vi promenerade till vår stuga så skällde jag ut e...

Av Yrsa - 11 maj 2015 22:32

Oj vad länge jag skrev. I början var bloggen en dags-blogg - sen blev det en vecko-blogg och nu känns det som om det blivit en månads-blogg. Jag ska skärpa mig - om bara matte hjälper mig. Här har nästan alla snö försvunnit, det ligger bara pytte-lit...

Av Yrsa - 13 mars 2015 18:15


Matte sover alltid lite för länge på morgonen så hon vill att jag snabbt ska göra mina behov ute på gården. Jag håller på att göra henne tokig för istället för att göra mina behov så rullar jag mig i snön - det är jättehärligt. På sommaren gör jag sa...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards