Alla inlägg den 14 juni 2011

Av Yrsa - 14 juni 2011 19:28

Det blev en konstig dag igår och idag också! På kvällen strax innan vi skulle åka och gratta morfar som fyllde år så upptäckte matte och husse att jag såg konstig ut under hakan, typ blodig och sånt. En våteksem konstaterade matte. Men, njaa det såg ju rätt så otäckt ut. Husse var tvungen åka och jag och matte åkte till mormor och morfar och grattade honom. I morse ringde matte och fick en tid hos veterinären där vi har varit idag. Matte och husse har ju konstaterat att jag en lång tid har dreglat väldigt och då pratar vi VÄLDIGT mycket och även att jag inte kastar mig på maten något mer utan jag är mer fundersam. För att göra en lång historia kort så konstaterade veterinären att jag hade skit-fula halsmandlar. En riktigt ruskig halsinfektion, eftersom jag har dreglat så mycket så har jag alltid varit fuktig under hakan och detta har troligtvis gett mig eksemet :-( - nu har jag sovit i flera timmar och när jag vaknade och matte skulle ge mig mat ville jag inte alls ha. De hade ju varit och grävt i min hals. Men så fick jag en morot som jag ville ha och sen kom jag på att jag ville nog ha mat också - så helt plötsligt hade jag ätit upp allt i skålen. Det går inte att ha en tratt på mig så att jag ska låta bli mitt sår eftersom tratten i så fall skulle sitta rakt i såret (tack för det). Matte har istället satt på mig en buff, men jag gör allt för att ta bort den. Matte suckar och säger att hon inte vet vad hon ska göra med mig. Innan jag glömmer bort det så jag vill gratta min älskade Nisse min goldenkille som fyller år idag (jag tror det är 5 år). Puss på nosen Nisse - i alla röra har presenten försenats - men den kommer./Yrsa


Älskade morfar fyllde år igår!


Han hade fina rosor på bordet! Såna vill jag ha och eftersom jag är sjuk kanske det är någon som kommer med rosor till mig?


Jag gör ALLT jag kan för att ta bort den där hemska buffen runt halsen.  




   

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards