Alla inlägg under maj 2011

Av Yrsa - 19 maj 2011 23:03

Det var mycket regn i morse - som ni kan se på bilden nedan är jag väldigt blöt. Men jag bestämde mig för att regn är skönt och så stack jag ut tungan och drack lite :-)


Slurp.... inte alls dumt med regn


Kvällen har varit lugn, husse kom äntligen hem så jag och han tog oss en kvällspromenad. Sen fick jag följa med och handla och mitt uppdrag då är att vakta bilen. Jag är ju inte så bra vakthund - jag blir mest lycklig om någon kommer nära bilen. Men det är roligt att vara med och titta på alla människor som går förbi. Imorgon är det fredag och sen helg - det ska bli härligt!/Yrsa

Av Yrsa - 18 maj 2011 22:17

Vi har just avverkat en härlig kvällspromenad, kallt men vackert. Inga hundar i sikte i dag - bara en massa katter som jag skäller åt (annars skäller jag nästan aldrig). Inte mycket har hänt idag - matte har haft främmande så då glömmer hon bort mig som vanligt - då och då försöker jag visa att jag finns till - men jag får inte mycket uppmärksamhet :-( - tyvärr är inte husse hemma annars hade jag ju haft honom i alla fall. Nu snart dags för sängen. Sov gott alla! /Yrsa


Så här vackert var det på vår kvällspromenad nyss - jag finns faktiskt med i bilden fast på den svarta delen så man ser mig inte :-)  

Av Yrsa - 17 maj 2011 22:50

Ikväll när matte skulle gå bort så ser hon en Golden som är alldeles utanför vårt staket (nu börjas springet vet ni). Men den där känner jag igen tänkte matte och ropade på vovven "kom Wille så ska vi gå hem" - Wille kom glatt och gick så snällt bredvid matte. De kom fram till huset, matte säger åt Wille att sätta sig på bron och ringer på dörren, ingen öppnar. Efter en stund känner matte på dörren och den är låst, men va konstigt tänker hon - har de åkt bort och lämnat hunden vind för våg. Sen ser hon en bil som kör förbi och kommer ihåg att det finns fler Golden på området och funderar en stund och undrar om hon följt hunden, som inte alls var Wille till fel hus. Haha och det hade hon. Hon gick ut på vägen igen med "inte Wille" och fick till slut tag i de rätta ägarna som var ut och sökte sin hund med sin bil (den hon såg). När kom hem sa hon att hon tycker det är skitjobbigt att ha en löptik i huset och måsta följa hanhundar hem hela tiden. Men då tycker jag att hon ska tänka på de som har hanhundarna i sitt hus, som bara sitter och ylar och vägrar äta hela tiden - det tror jag är jobbigare. Vad tror ni?/Yrsa


Här har matte träffat på Wille som inte var Wille utanför vårt staket.


Här har hon placerat Wille - som inte var Wille - på fel bro och helt fel hus.   

Av Yrsa - 16 maj 2011 21:08

Min matte är ibland det fegaste man kan tänka sig. Hon är rädd för storspovar - har ni hört något så dumt! Idag när vi var ute på vår promenad så hör jag hur hon ropar till "nu är dom där #"#"=#"=# (törs inte skriva vad hon sa) tillbaka igen". Huja så byter hon väg - men storspovarna kom tillbaka och jag tycker bara de är larviga men matte har av någon konstig anledning (eller fobi) fått för sig att de ska sätta sin jätte-vassa näbb i huvudet på henne. Suck... det är jobbiga promenader ett tag framöver antar jag - eller också kan vi ju välja att bara gå omkring på stadsgator :-( . Vi har andra djur också på vårt område - älgar - lägger in en bild som vi tog i söndags - det springer omkring två älgar på vårt villaområde - ballt tycker jag - skulle vilja springa efter dem - men det tycker inte matte - vi får väl se säger jag!/Yrsa


   Ser ni att det står en älg långt där borta i bilden - på vårt villaområde.

Av Yrsa - 15 maj 2011 17:00

Vi har varit i stugan i helgen - lite kallt - men som alltid jätteskönt. Jag låter bilderna tala för sig själv idag:


Mitt bästa ställe på stugan, där kollar jag på fåglar och båtar.


Bästa mormor och morfar kom på besök till stugan :-)


Jag tog mig årets första utebad, men burr vad kallt det var!


Hittade inga fiskar idag.


Husse satte upp en ny tv-antenn men tv fungerade ändå inte. Matte var glad för hon hatar melodifestivalen!


När man dricker vatten på stugan måste man kolla extra noga - det flyter alltid omkring flugor och mygg och lite grannbarr i skålen :-)


Ser ni de två änderna - man måste ha förstoringsglas för att se dem.


Jag blev skit-trött av alla aktiviteter - så här sover en blöt Yrsa.

Av Yrsa - 13 maj 2011 15:01

...jag väntar på att matte ska komma hem, så här ser jag ut då:


Visst ser jag lite ynklig ut - det ser ut som om jag sitter i ett fängelse men det är bara vår nya trappa man ser en del av :-)


Jag trodde det skulle bli stugan idag - men det är visst någon hockey som visas på tv3 och det har vi inte i stugan så det blir att vara hemma :-( - vi får väl se hur det blir imorgon. Jag önskar er alla en skön, rolig och varm helg - det hoppas jag att jag får. /Yrsa 


Av Yrsa - 12 maj 2011 20:32

...ibland får man utstå en massa saker som matte tycker är kul men inte jag. Men ibland så gör jag det ändå snäll som jag är - ja ni kan ju se själva här nedan. Matte och husse har varit på en Formel 1 bana - ett sånt där ställe där de kör med en massa snabba bilar och då fick de var sin keps. Matte ville kolla vilken jag är snyggast i - vad tycker ni? Jag tycker jag är skitful i båda - jag ser ju ut som en kille - inte en tjej i vackraste löptiden :-) /Yrsa


Den gula ser ut så här...


 ... och den oranga så här -jag ser inte speciellt glad ut va? 

Av Yrsa - 11 maj 2011 21:11

Så fort jag får chansen springer jag ut på vår balkong och spanar - var är ni grabbar? Ni borde ha varit här vid det här laget - åtminstone någon av er!

 

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards