Direktlänk till inlägg 14 februari 2011

För kallt för att kissa....

Av Yrsa - 14 februari 2011 17:55

Det är sant - jag brukar inte backa ur - men alltså, imorse när dörren öppnades för mig för att jag skulle gå ut på gården så var det inte alls kul. Huja va kallt det var, -26 grader - det ni. Det måste man nästan vara en isbjörn för att klara. När matte kom hem för att gå ut med mig på lunchen höll jag på att göra ner mig, jag hade så bråttom ut för att göra både det ena och det andra - först trodde matte att husse hade glömt att gå på kiss-promenad med mig på morgonen men sen såg hon hur jag bar mig åt när vi var ute. Jag kan ju inte stå still - det är för kallt på marken och sätta sig ner då och göra sina behov fanns inte i mitt huvud. Men till slut var jag ju tvungen. Nu hotar matte med en promenad igen - men det är visst bara -22 grader ute nu - då kanske jag kan stå stilla. Let's give it a try :-) /Yrsa


  

Puh det var skönt när matte kom hem på lunchen så jag fick göra mina behov.


 
 
Petra

Petra

14 februari 2011 18:18

Tack för hälsningen!
Vi har ca -17 idag och matte gnäller för det (hon tål ingenting). Jag tycker inte det är för kallt utan ligger gärna och badar i snön. Förra vintern då det var mer än -25 fick Aileén ha på sig skor för hon är så ynklig att hon börjar halta när det är för kallt. Riktiga skor var det ju inte direkt utan sådana där skinngrejer man har på sig ute om man har skadat en tass. Kanske något för dig i kylan? Annars kan du alltid rymma hit om det blir för kallt där uppe ; )
/Nisse

http://aileenonisse.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yrsa - 4 juli 2015 21:10


Vi är rätt dåliga på att skriva blogg nuförtiden. I början och några år framåt skrev vi nästan varje dag - precis som vi tycker en blogg ska vara! Nu hinner vi inte med att göra det så ofta så jag och matte har bestämt att avsluta denna blogg - kan b...

Av Yrsa - 25 maj 2015 21:48

I helgen fick jag vara med när vi firade mormor och morfar som hade varit gifta i 60-år! Grattis! Fast.... Jag fick sitta mycket i bilen när de skulle äta middag på hotellet och sånt ?. Sen varje gång vi promenerade till vår stuga så skällde jag ut e...

Av Yrsa - 11 maj 2015 22:32

Oj vad länge jag skrev. I början var bloggen en dags-blogg - sen blev det en vecko-blogg och nu känns det som om det blivit en månads-blogg. Jag ska skärpa mig - om bara matte hjälper mig. Här har nästan alla snö försvunnit, det ligger bara pytte-lit...

Av Yrsa - 13 mars 2015 18:15


Matte sover alltid lite för länge på morgonen så hon vill att jag snabbt ska göra mina behov ute på gården. Jag håller på att göra henne tokig för istället för att göra mina behov så rullar jag mig i snön - det är jättehärligt. På sommaren gör jag sa...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7 8
9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards