Alla inlägg den 5 augusti 2010

Av Yrsa - 5 augusti 2010 23:47

Idag när matte kom hem så for vi till stugan. Det var jättevarmt ute. Vi badade flera gånger och när matte badar då är det varmt. Jag fick simma jättemycket. Sen gick jag upp på land en stund och då drog matte igång. Men vilket liv hon förde, hon viftade ut kaffekoppen och bara stod och hoppade och skrek. Jag var ju tvungen att rusa dit för att rädda henne, och vet ni var det var? En trollslända, men alltså, kan man bli sån för en trollslända. Matte berättade att när hon var liten var hon ofta hos sin mormor och morfar i deras stuga och där fanns det massor med trollsländor och matte var jätterädd för dem. Jaja, resten av den här dagen fick jag sitta på bryggan och vakta så det inte skulle komma flera, men vad gör man inte för sin matte. Kvällen har bjudit på underbart varmt väder och vi har suttit ute på balkongen. Som vanligt, fotade matte den vackra himlen. Imorgon ska jag visst få vara med Mia - jag längtar. /Yrsa


  

Här satt jag hela dagen och vaktade så att inga trollsländor kom.


    

Vacker kvällshimmel.

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards