Alla inlägg den 23 december 2010

Av Yrsa - 23 december 2010 16:24

Julförberedelserna är igång i huset - men det är rätt så lugnt i år - eftersom alla i familjen (utom jag) ska ut och resa snart så blir det inga julklappar. Men vi har köpt till mormor och morfar för de ska faktiskt bo med mig i hela 14 dagar. Det ska bli jättekul. Matte säger att hon vill ge julklappar till dem för att de är så snälla och ska sköta mig. Fast jag tycker inte man behöver sköta mig, bara man ger mig mat, släpper ut mig ibland och kelar rätt så mycket så är jag helt nöjd. Igår var det kallt -22 grader här - vi gick en lång promenad ner till stan och mattes hår var alldelens vitt när vi kom fram - hon var rätt så lik en tomte tycker jag. Idag har matte och jag var lediga och skottat lite snö och varit ute och gått. Jag lekte lite med några barn som jag träffade och jag är så duktig när jag leker med små barn - jag ligger ner så att jag inte ska skrämma dem. I eftermiddag åkte matte och husse ner på stan en sväng, de var bara borta i två timmar men de såg helt slut ut när de kom hem. Massor med folk, dåligt med parkeringsplatser, stressade människor. Matte och husse var inte stressade för de skulle bara ner och handla lite grejor till resan och lite mat, men de blev allt lite stressade av alla människor på stan. Jag tror att jag kommer att få en långpromenad till idag - för nu är det bara -6 grader ute och ingen snö kommer från himlen. Jag har hört att vi ska göra skinka också och jag ska hjälpa till. Om vi inte hörs på några dagar så önskar jag er alla en riktigt GOD JUL! (PS - Min bästa julklapp är att Moncho ska vara här på julafton D S)/Yrsa


 

Jag vilar lite så jag orkar med julen (och Moncho) :-) 

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26
27 28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards