Alla inlägg den 5 december 2010

Av Yrsa - 5 december 2010 13:29

Lördagen blev roligare än vad jag trodde. Helt plötsligt kommer Moncho och Ullis hit. Jag busar inte lika mycket som förr - men bara att ha en kompis på golvet hela tiden är rätt så kul. Ullis sydde och matte målade - det var en riktigt kreativ verkstad hela kvällen. Sen följde jag och matte med Ullis och Moncho en bit på vägen när de skulle gå hem, då var klockan halv två på natten - jag tror aldrig jag har gått en promenad så sent. Jag kan säga att det var rätt så lite folk ute på gatorna :-) - lite mörkrädd var jag då och då men jag var ju tvungen att skärpa mig för jag skulle ju ta hand om matte om det kom någon skum typ. Idag har vi varit ute och sprungit på golfbanan, vintern är härlig förutom en sak; all j-kla snö som fastnar under och mellan mina tassar - det är skitjobbigt, jag måste stanna ganska ofta för att bita bort isen som fastnar. Nu ska vi se lite skidor på TV - ha en skön söndag. /Yrsa


  

Rätt så vackert på golfbanan - innan mörkret kommer.


  

Jag stannar upp ganska ofta och står och lyssnar om jag hör några möss under snön.


  

Ibland springer jag iväg på möss-jakt. Jag hör dem under snön men jag har aldrig lyckats fånga någon.


  

Besvärlig snö som fastnar i tassarna och fryser till is-bitar.


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26
27 28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards