Alla inlägg under november 2010

Av Yrsa - 19 november 2010 17:14

Torsten, plötsligt stod han bara där bakom dörren och ville in - han hade rymt hemifrån för han längtade efter mig och var arg på sin matte och husse....


  

...det är klart vi släppte in honom från kylan :-).....


Nej nu skojar jag, det var ju bestämt att han skulle bo här en natt för hans matte och husse åkte bort. Det gick rätt så bra igår - när matte skulle "övningsträffas" - men det blev blod på Tottes öra och ingen vet hur det kom dit..... :-). Nu har han kommit och vi är bara lugna....


  

...när matte säger att det är dags för godis - annars så....


      

...busar vi hela tiden... hej hopp undrar vem som är mest trött imorgon - matte eller vi????? /Trevlig helg på er alla!/Yrsa och Torsten

Av Yrsa - 18 november 2010 16:09

Matte tror hon har kommit på en briljant idé. Jag och Torsten ska "övningsträffas". Hon tänker (ja hur tänker hon?) att om vi träffas och busar idag så kanske vi är lugnare imorgon. Jag säger ingenting jag, för jag vill ju träffa Torsten alla dagar, men till er kan jag säga i hemlighet att jag tror inte ett dyft på hennes idé. Vi får bara mer "längt" och det blir nog mer bus imorgon när Torsten kommer till oss. Men jag låter henne tro att hon har rätt. Så ikväll bär det av en sväng till Torsten :-).


Lite skönare väder idag bara -6 grader och rätt så skönt. Jag lägger in lite bilder från helgen som var (bra bilder eller åtminstone bättre) för nu har matte tagit fram fotona från kameran (äntligen). Ha en bra torsdag för imorgon är det fredag :-)/Yrsa


  

Ibland bara kollade jag lite vad Tess höll på med.


  

Ibland pratade vi lite mer städat mer varandra - tänk att barn förstår jag så bra :-)


  

Ibland fick jag Tess att krypa efter mig som en hund - bra va?


  

Vackra jag - vaktar på vår altan - det kan ju komma björnar, älgar och kanske rådjur.

Av Yrsa - 17 november 2010 17:14

Husse är ett riktigt blindstyre. Han saknade sin strumpa häromdagen (ni som har läst min blogg ett tag vet att jag älskar att sno bl a strumpor och bära ut dem) och tittade ut på snön för att se om jag snott den. Men inte såg han den! Men matte såg den direkt hon kom hem. Hur svårt kan det vara att se en brun strumpa på vit snö. Ja ni kan ju se själv när den ligger i tvättfatet som är ungefär lika vitt som snö. Matte la dit den för den var dyngblöt :-).


  

Inte är det speciellt svårt att se den här va (men husse kanske trodde det var något annat brunt som brukar ligga på gården :-).


Det var lite frostigt ute idag - en sisådär -17 grader - när jag och matte var ute nyss höll hon på att frysa av sig fingrarna. Hon hade tagit på sig fingervantar - det fattar till och med jag - att man måste ha tumvantar i denna kyla. Det trista var att hon var så kall om fingrarna så hon fick inte upp några godisar ur fickan till mig. Men imorgon blir det bättre - jag har tagit fram tumvantarna åt henne.


  

Lite kall promenad idag!

Av Yrsa - 16 november 2010 10:44

Jag har nog hört, fast matte har försökt att inte prata så högt om det, att Torsten ska bo hos mig fredag-lördag. Wow det har aldrig hänt förut. Matte  har visat mig ett foto och försöker övertala mig att det är så här vi ska vara och uppföra oss på fredag när han kommer. Jag säger bara "in your dreams" matte - så kommer det INTE att bli. Vad tror ni? /Yrsa


  

Det här scenariot inträffar nästan aldrig... att vi ligger stilla bredvid varandra Torsten och jag :-)

Av Yrsa - 15 november 2010 12:22

Igår var det en seg söndag - matte och husse kom hem jättesent på lördagkväll (eller kanske jag ska säga tidigt på söndagmorgon). Men jag fick i alla fall två långa promenader för vi gick till morfar eftersom det var farsdag. Annars hände det faktiskt ingenting i går. Idag har matte varit hemma på lunchen och för en gångs skull så var det ljust ute när vi var ute så matte tog några foton. Det är -12 grader idag och det är jätteskönt att vara ute. Ha en bra måndag (fast det är en rätt så tråkig dag)./Yrsa


 

Det är rätt så mycket snö på vår gård - tur jag har blivit lite mörkare i pälsen så att matte ser mig.


 

Jag sitter ofta bara och filosoferar på gården. 

Av Yrsa - 13 november 2010 12:44

Jag har inte träffat så många små-barn tidigare. Matte fick besök av en akupunktur-kompis och hennes dotter som är lite över året. Va kul det var, först jagade jag henne lite - men sen blev jag lugnare. Vi lekte med samma leksaker, hon ville ligga med mig i korgen - det var jättekul. Jag hoppas hon kommer hit flera gånger. Sen stack matte och hennes akupunktur-kompis nålar i varandra - för att öva sa dom. Sen fick jag lägga mig på golvet och så skulle de hitta igen punkterna på mig också - snacka om att man får utstå saker. Ikväll ska matte och husse bort så jag ska få vara hos mormor och morfar några timmar. Härligt tycker jag - hoppas morfar har sparat lite morötter åt mig. Ha en trevlig helg! /Yrsa


  

Här är våra besökare.


  

Jag tyckte om att vara nära henne - framför allt när hon åt kex och sånt - för då och då stack hon till mig en bit. Däremot tvättade hon sina händer i min vattenskål - det tyckte jag var konstigt.


  

Lite mörk bild - men vi ligger tillsammans i min korg.


  

Duktig tjej på att städa - hon städade och sopade hela övervåningen hos oss - matte blev så glad :-)

Av Yrsa - 11 november 2010 17:20

Det har kommit så mycket snö så jag tycker det känns som jul. Hoppas bara att den får ligga kvar. Vi är jättetacksamma att mormor och morfar lämnade sin snöslunga hos oss när de flyttade till lägenhet i våras. Jisses va glad husse var i morse när han kunde gå ut och starta snöslungan istället för att skotta bort snön. Matte var jättesömnig i morse. Vi skulle gå på vår morgonpromenad och hon klädde på sig, som vanligt i "ut-och-gå-med-Yrsa-jackan" - det var bara det att när hon skulle sticka ner handen i fickan för att ge mig en godis så nådde hon inte fickan????? Hon trodde att hon blivit knäpp, jag höll på att skratta ihjäl mig för hon hade tagit husses jacka och husse är rätt så mycket längre än matte så därför var fickan så långt ner. Jag tycker hon är lite trög som inte märkte det när hon tog på sig den :-). I eftermiddag har jag hjälpt matte att städa, jag är skit-duktig på det, framför allt är jag duktig på ta hand om tvätten, fast oftast bär jag den på fel ställe och rätt som det är går grejorna sönder som jag bär omkring - undrar om jag ska ruska mindre på huvudet när jag bär dom. Inga foton idag - det är ju så j-kla mörkt ute så vi hinner inte ta några foton, kanske blir det bättre i helgen. /Yrsa


Av Yrsa - 10 november 2010 20:58

Matte säger att hon tror att jag ser spöken ibland. För då och då tittar jag rakt upp i taket och stirrar jättelänge på ingenting, då tror hon att jag ser något som inte hon ser. Men igår när vi låg och myste i sovrummet så gör jag det igen, stirrar rakt ut i luften och dessutom börjar jag morra. Till slut kom matte på att det var en grön groda som jag såg, alltså en prydnadsgroda med vingar som hänger i fönstret och den rörde på sig - men alltså, en grön groda med vingar, vem tusan vill ha en sån i ett fönster - det klart jag måste morra. Men matte tycker jag var trög för den grodan har hängt där i minst 5 år! Idag har vi verkligen fått vinter och massor med snö, vi har nyss varit ute på en promenad i snöstormen, det är tur vi gillar det i den här familjen :-). Nu ska jag torka upp efter promenaden. /Yrsa


  

Så här ser jag ut när jag ser konstiga farliga saker.

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards