Direktlänk till inlägg 24 november 2010

Hipp hipp hurra

Av Yrsa - 24 november 2010 11:01

Idag är det min lillmatte Ullis födelsedag - jisses hon blir 20 år idag. Då måste matte vara jättegammal ju haha. Antar att jag som vanligt inte får följa med på kalaset eftersom det är mycket folk där och jag och Moncho har svårt att ligga stilla :-( - men vi ska fira Ulrica här på fredagkväll med en god middag och då får jag vara med!! Är lite halvsur så där för jag inser att matte träffar en massa hundar när hon är i Falun. Dessutom får de vara med i klassrummet och sånt - så nu kommer jag att KRÄVA att få följa. Men matte säger att jag skulle nog inte ha gillat det den här gången för tåget var försenat en sisådär 8-9 timmar och de var på ett ställe som heter LÅNGSELE hela tiden - matte vill kräkas när man säger tåg eller Långsele just nu. Nåja, vi får väl se - jag kan nog stå ut att vara i Långsele om jag bara får följa. Ikväll ska jag och matte advents-pynta - det ska bli jättekul - jag är väldigt duktig på sånt :-)./Yrsa


  

Jag får väl gratta min älskade lill-matte Ullis så här då - GRATTIS GRATTIS på din stora dag.


  

En hund på mattes kurs - jag tycker han var läcker!!!


  

En annan vovve som vill kela - men alltså får de bära sig åt hur som helst på de där lektionerna - jag är också bra på att hoppa upp i famnar.


  

Söt vovve - uppe på skrivbordet (jag trodde hundar skulle vara på golvet).


  

Hmm, kanske jag inte följer ändå till Falun, kolla nålarna i huvudet på den här hunden - det är kanske det som händer om jag följer.


  

En golden-kompis, hon heter Ida säger matte, hon verkar ju jättelugn.....


  

...men hon verkar vara lika livlig som jag - det kan jag ju se på den här bilden.

 
 
Petra

Petra

24 november 2010 12:18

Håll dig därifrån!
Tänk om de använder ditt vackra huvud som nåldyna. Du har det bättre hemma, jag lovar.
/Nisse

PS: Eftersom de tydligen diskriminerar hundar på kalaset i kväll så tycker jag att du ska kräva att de tar hem en doggybag till dig

http://aileenonisse.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Isa

24 november 2010 17:43

Hej Yrsa!
Jag heter Isa och är en labrador. Min matte åker iväg till samma ställe i Falun som din matte gör. Hon och jag brukar läsa din blogg tillsammans och vi tycker den är jättebra. Jag förstår alltid precis hur du menar.
Nu ser jag till min fasa att du har rätt i det som jag har misstänkt hela tiden. De träffar en massa andra hundar. Nu finns det ju bildbevis på att min matte är otrogen.
Vi får ta och göra något åt det här. Tjata på din matte så tjatar jag på min. Skulle vara jättekul att leka för jag tror att vi är rätt lika varandra. Men förmodligen skulle de tycka att vi stör i klassrummet.
Ha det bra så länge.
//Isa

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yrsa - 4 juli 2015 21:10


Vi är rätt dåliga på att skriva blogg nuförtiden. I början och några år framåt skrev vi nästan varje dag - precis som vi tycker en blogg ska vara! Nu hinner vi inte med att göra det så ofta så jag och matte har bestämt att avsluta denna blogg - kan b...

Av Yrsa - 25 maj 2015 21:48

I helgen fick jag vara med när vi firade mormor och morfar som hade varit gifta i 60-år! Grattis! Fast.... Jag fick sitta mycket i bilen när de skulle äta middag på hotellet och sånt ?. Sen varje gång vi promenerade till vår stuga så skällde jag ut e...

Av Yrsa - 11 maj 2015 22:32

Oj vad länge jag skrev. I början var bloggen en dags-blogg - sen blev det en vecko-blogg och nu känns det som om det blivit en månads-blogg. Jag ska skärpa mig - om bara matte hjälper mig. Här har nästan alla snö försvunnit, det ligger bara pytte-lit...

Av Yrsa - 13 mars 2015 18:15


Matte sover alltid lite för länge på morgonen så hon vill att jag snabbt ska göra mina behov ute på gården. Jag håller på att göra henne tokig för istället för att göra mina behov så rullar jag mig i snön - det är jättehärligt. På sommaren gör jag sa...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards