Alla inlägg under december 2009

Av Yrsa - 19 december 2009 10:10

Idag är det 1 år sedan jag blev Norrbottning. Tiden går fort - i dag för ett år sedan hämtade matte  och lillmatte Ullis mig i Bromölla och jag fick flyga flygplan hem. Va glad jag är att jag hamnade just här. Jag har vuxit, blivit förståndigare (eller hur matte?) och jag älskar att vara ute i snön. Matte sa i morse att hon är glad att jag har blivit stor, det är gulligt med valpar men jag var ju en sån där valp som gärna klev upp 4 på morgonen under ganska lång tid och det är inte riktigt vad den här familjen tycker är så kul. Nu ska vi ut och hugga ner julgranen vi valde för några veckor sedan. Ha en skön lördag. /Yrsa


     

Då och.....


  

nu.... vad jag har vuxit på ett år. Det är samma rosett på de båda bilderna.

Av Yrsa - 18 december 2009 18:43

Morgonen började konstigt. Matte steg upp tidigt och sen drog hon iväg. Jag stod som en frågetecken och undrade vad tusan hon sysslade med. Hon for till Korpen och sprang..... det var länge sen - men jag tycker hon ska göra det fler gånger för hon blir en gladare matte när hon gör det. Men matte har inte kunnat göra det på länge för hon varit lite "stukad" ett tag. Sen när hon äntligen kom hem från jobbet så luktade hela hon Moncho. Va tusan tänkte jag - varför får inte jag vara med? Men Moncho har fortfarande tratt och ont i benet och vi busar så mycket så vi får vänta ett tag! Matte och Ullis hade varit och julhandlat en del mat och då passade matte naturligtvis på att pussa och gulla med Moncho utan mig. Idag är det skönt ute bara -12 grader och vacker snö. Lägger in lite bilder från gårdagens promenad. Jag kan tala om att jag stack som en raket - som tur är har matte och husse ett blinkande halsband på mig så de såg mig lååååångt bort i skogen. Jag har damp just nu och springer som en tok fram och tillbaka runt runt. Jag tror jag ska göra det ikväll igen när vi går ut. En skön fredag tillönskas er alla. /Yrsa


  

Stackars gulliga söta Moncho - nu vill jag att du slipper tratten så vi kan vara med varandra igen.


  

Jag väntar......


  

---- och väntar på att de tvåbenta ska klä på sig för promenaden - leker en stund med leksaker för de är så långsamma.


  

Klart det tar tid med alla kläder de måste ta på sig.


  

Och alla reflexer... men jag fattar inte varför man ska ha reflex i skogen?


  

Lite mörkt är det... och lite mörkrädd är jag.

Av Yrsa - 17 december 2009 18:57

Det blir ett nytt vackert vinterfoto idag. Det är ju bara ljust några timmar och då är matte inte hemma så ni får inte se mig på någon bild idag. Återigen en vacker dag med sol och snö. Min blogg börjar se ut som vädersajt tycker jag. -20 grader idag - jag är nog en isbjörn för jag kan ligga ute hur mycket som helst. Jag har haft sällskap nästan hela dagen för Ullis har varit här och städat huset. Kul tyckte jag. Nu ska vi dra på oss (alltså de tvåbenta) alla täckbyxor och täckjackor som vi har och gå ut en sväng. Själv klarar jag mig utan sånt larv! Men de tvåbenta är lite klenare än vad jag är. Vi hörs imorgon./Yrsa


  

Av Yrsa - 16 december 2009 22:11

En vacker vinterdag har det varit idag. Med sol - finare kan det inte bli. När jag och matte gick vår kvällspromenad var det -18 grader - det blev lite frostigt. Jag hörde Jens röst i morse - i datorn igen - han var på skärmen och pratade så jag hoppade raskt upp i mattes knä så att han skulle se mig också. Han var brun tyckte jag. De hade det bra och varmt i Australien. Skönt att få se honom igen. Ikväll har matte bakat lussebullar. Jag blev lite less för jag hade inget att göra så jag gjorde allt för att få hennes uppmärksamhet men det gick inge bra. Lägger in lite fina vinterbilder från idag (matte tog dem på lunchen - dessutom när hon körde bil - herregud så kan man ju inte göra)!!! /Yrsa

  

Solen är på väg ner för dagen!


  

Där framme jobbar matte - det ser ut som det brinner där solen är.


  

Gjorde allt för att matte skulle se på mig istället för att baka.


  

Jag jagade t o m min egen svans.

Av Yrsa - 15 december 2009 22:49

Härliga tider, ljusa tider, snöiga tider. I dag är lyckan fullkomlig med all snö som kommit under hela dagen. Det blev en skön promenad i skogen. Matte kom hem i flygande fläng och såg lite stressad ut. Antar att det var julklappsinköp som hon hade sysslat med. Hon blev lite mer avstressad efter vårt besök i skogen. Jag uppförde mig dessutom exemplariskt. Jag vill inte vara inne alls nuförtiden. Jag ligger mest på gården och mår gott i snön. Jag hade hoppats på att matte skulle baka lussebullar i kväll men se det iddes hon inte. Hon har suttit och knåpat och skrivit julkort och jag har förstört en del kuvert för då och då när jag tycker att hon har suttit för länge går jag dit och puttar med nosen på hennes arm och då blir det konstiga streck på kuverten hon skriver. Hon ser inte så glad ut då. Nu ska jag ut i snön igen. Hej hopp! /Yrsa


  

Ni ser hur jag njuter av snön!


  

Hittar en frusen leksak.


  

Det börjar bli en hel del nu på grenarna. Hoppas vår gran inte hinner snöa över innan vi hugger ner den.

Av Yrsa - 14 december 2009 21:24

Jag längtade väldigt mycket efter husse idag. Han åkte iväg tidigt (jättetidigt även för mig faktiskt) imorse och kom hem nu ikväll. Jag stod i fönstret och väntade jättelänge. Kul när han kom! Sen har vi bakat Yrsor - hur många pepparkaks-yrsor som helst. En del blev konstiga, svansarna var borta på en del och sånt. Men det var kul att få så många Yrsor i huset. Hoppas bara jag får smaka en när de har svalnat. Lägger in lite foton på detta. Ha en skön kväll. /Yrsa


  

Jag väntade länge länge vid fönstret och spejade efter husse.


  

Nu tror jag han kommer, spejar nerför trappan.


  

Japp där var han, pusskalas mellan spjälorna i trappan som vanligt.


  

Yrsakakor - lite konstiga svansar på en del va?


  

Många Yrsor blev det!

Av Yrsa - 13 december 2009 21:05

Som sagt - vi for till Luleå igår. Jag skulle vara hos Moster och Tilda medan matte och husse julhandlade. Kul var det. Dessutom hade vi sol igår och även idag! Härliga tider. Matte och husse kom hem från Luleå-staden utan en enda påse. De hade inte handlat nånting. Konstiga typer tycker jag. Men de hade ätit lunch på en Sushi-restaurang. Kvällen tillbringades framför tvn. Matte la ut ett täcke på golvet som hon jag låg på och myste. Idag har vi varit ute i solens sken - lite nysnö hade vi på marken. Sen fick jag sitta i bilen medan matte och husse handlade. Idag hade de några påsar med sig när de kom tillbaka. Jag håller på att gräva upp vinbärsbusken (även i år) matte trodde jag hade slutat med sånt nu när jag har blivit vuxen men pyttsan inte har jag det inte. Snart ligger äppelträdet illa till också tror jag. /Yrsa


  

Sol i backspegeln på väg till Luleå.


  

Sol över vattnet (isen).


  

Jag fick vara med Tilda medan matte och husse var i stan. Kul tyckte jag!


  

Matte och husse åt sushi. De älskar sushi men jag vet inte jag..... tycker inte det ser så gott ut!

Av Yrsa - 12 december 2009 10:56

Igår blev det inget skrivande. Matte och Ullis var på tjejmiddag med Ullis kompis Mia och hennes mamma. Matte sa att så mycket hade hon inte skrattat på länge. Jag och husse gjorde inte så mycket vi såg mest på tv - idol såg vi. Matte tyckte det var trist att inte Calle vann. Ute är det som vanligt. Isigt, blött, lite snö - men det blir bättre till veckan. Idag ska matte och husse köpa julklappar i Luleå och då ska jag få vara hos Moster M några timmar - längtar faktiskt lite dit. Ha en skön helg!/Yrsa


  

Ullis äter sniglar till förrätt - jag tycker det ser rätt så äckligt ut!


  

Matte tappade sina glasögon i tallriken så hon sköljer av dem i vattenglaset. Haha



Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5
6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24
25
26 27
28 29 30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards