Alla inlägg den 5 december 2009

Av Yrsa - 5 december 2009 19:06

Det har snöat hela natten och även idag - när vi gick vår långa promenad i morse såg det ut som julafton - det var jättefint ute. Jag var lite okoncentrerad idag, jag drog iväg låååångt bort från husse och matte på vår promenad på golfbanan. Men de måste ju förstå att när man ser dessa vidsträckta vidder så måste man bara springa och springa och springa. Jag har inte tid att vända mig om och se var de är. Jag märkte att de blev sura..... men det spritter i benen på mig och det är så mycket lukter så jag har inte tid (eller lust) att hålla mig nära dem. Sen sökte vi julgranar eller rättare sagt en julgran. Vi ska ha en pyttegran i år säger matte för det är inga barn hemma vid jul så då räcker det med en liten en. Vi hittade en (faktiskt på vår tomt) och den blir det så småningom. Vi träffade en tant som också hade varit i skogen - hon såg lite skuldmedveten ut när vi mötte henne - dessutom var hon på vår gård med 2 små granar i händerna. Hmmm - men vi bjussar på det!! Nu ska vi slappa i soffan i kväll. Försten undrar jag hur det går för Moncho - han är visst hos veterinären för igår när de skulle åka härifrån efter att skött mig så började han skrika i högan sky och blödde från en klo - såg ut som om han hade slitit upp något. Vi tejpade och fixade och det har varit bra tills nu ikväll då ringde Ullis och berättade han hade börjat skrika igen och gick inte på det benet så nu skulle de till veteriinären. Hoppas de kan fixa till honom så vi snart kan busa igen. /Yrsa


  

Frost på rutan

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5
6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24
25
26 27
28 29 30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards