Direktlänk till inlägg 15 december 2009

Vintern är här

Av Yrsa - 15 december 2009 22:49

Härliga tider, ljusa tider, snöiga tider. I dag är lyckan fullkomlig med all snö som kommit under hela dagen. Det blev en skön promenad i skogen. Matte kom hem i flygande fläng och såg lite stressad ut. Antar att det var julklappsinköp som hon hade sysslat med. Hon blev lite mer avstressad efter vårt besök i skogen. Jag uppförde mig dessutom exemplariskt. Jag vill inte vara inne alls nuförtiden. Jag ligger mest på gården och mår gott i snön. Jag hade hoppats på att matte skulle baka lussebullar i kväll men se det iddes hon inte. Hon har suttit och knåpat och skrivit julkort och jag har förstört en del kuvert för då och då när jag tycker att hon har suttit för länge går jag dit och puttar med nosen på hennes arm och då blir det konstiga streck på kuverten hon skriver. Hon ser inte så glad ut då. Nu ska jag ut i snön igen. Hej hopp! /Yrsa


  

Ni ser hur jag njuter av snön!


  

Hittar en frusen leksak.


  

Det börjar bli en hel del nu på grenarna. Hoppas vår gran inte hinner snöa över innan vi hugger ner den.

 
 
Emilia, Blivande au pair i Los Altos, CA

Emilia, Blivande au pair i Los Altos, CA

15 december 2009 23:02

Så mysigt, tycker det kan komma massa snö till min by här i skåne, kraam

http://Emilia1.blogg.se

 
Josefin

Josefin

16 december 2009 09:31

Tack snälla för det fina julkortet från familjen (minus de två största förstås!)
Hoppas ni får en jättemysig jul trots att ni saknar en del av familjen (som det inte verkar gå någon som helst nöd på enligt min mening, haha!)

Kram kram

http://jsfn.wordpress.com

 
Ingen bild

Lotti

16 december 2009 12:54

Vilka fina Yrsapepparkakor din matte gjort! God Jul!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yrsa - 4 juli 2015 21:10


Vi är rätt dåliga på att skriva blogg nuförtiden. I början och några år framåt skrev vi nästan varje dag - precis som vi tycker en blogg ska vara! Nu hinner vi inte med att göra det så ofta så jag och matte har bestämt att avsluta denna blogg - kan b...

Av Yrsa - 25 maj 2015 21:48

I helgen fick jag vara med när vi firade mormor och morfar som hade varit gifta i 60-år! Grattis! Fast.... Jag fick sitta mycket i bilen när de skulle äta middag på hotellet och sånt ?. Sen varje gång vi promenerade till vår stuga så skällde jag ut e...

Av Yrsa - 11 maj 2015 22:32

Oj vad länge jag skrev. I början var bloggen en dags-blogg - sen blev det en vecko-blogg och nu känns det som om det blivit en månads-blogg. Jag ska skärpa mig - om bara matte hjälper mig. Här har nästan alla snö försvunnit, det ligger bara pytte-lit...

Av Yrsa - 13 mars 2015 18:15


Matte sover alltid lite för länge på morgonen så hon vill att jag snabbt ska göra mina behov ute på gården. Jag håller på att göra henne tokig för istället för att göra mina behov så rullar jag mig i snön - det är jättehärligt. På sommaren gör jag sa...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5
6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24
25
26 27
28 29 30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards