Alla inlägg den 13 mars 2011

Av Yrsa - 13 mars 2011 18:45

Det har varit full rulle sen i fredags därav bloggtyst några dagar. Fredagkväll var Moncho här hela kvällen för matte och husse skulle bort på middag så jag fick sällskap :-) - Lördag morgon for vi till stugan, underbart strålande väder. Det blev skidor på och en lång skidtur - som tur var så stannade vi till hos Ann och Janne och matte och husse fick kaffe och jag fick vila. Tillbaka till stugan igen, TVn trasig, bra tyckte matte nu får vi göra annat än se på TV (hon var extra glad för hon tycker inte om att se Melodifestivalen :-). Men sen gick det en huvudsäkring så elementen blev kalla och det var rätt så mörkt i stugan, förutom vissa lampor. Vi visste inte om vi hade några proppar och om husse skulle ta sig ut till proppskåpet i dessa snödrivor - så vi trodde vi skulle måsta åka hem. Men husse fixade det. Jag slöade mest hela kvällen och hade det skönt. Imorse när vi vaknade så snöade det - matte (som ibland är väldigt trött eller kanske lat) skyndade sig tillbaka i sängen och sa att hon skulle kliva upp när det blev sol igen. Och det gjorde hon, men då var klockan 12.30 Men det blev skidor på igen och en lång härlig springtur på isen för mig. När vi kom tillbaka till stugan var Ullis, Jocke, Mia och Moncho där. Så då blev det bus i massor. Ullis lånade matte skidor och åkte ut en sväng, ni kan ju se på bilderna nedan hur det gick :-) - Vi hann förbi mormor och morfar på vägen hem från stugan och hjälpte dem med en matta och de två-benta fick middag. Nu är jag så färdig så jag tror jag ska sova flera dagar. Ha en skön söndag./Yrsa


  

Kaffepaus hos Ann och Janne, jag försöker tigga av Ann och jag lyckades :-)


  

I stugan är det mycket mys med mig i soffan.


  

Sova i soffan är också helt ok - helst på fårskinnet!


  

Mysigt värre!


  

Här har Mia, Ullis, Jocke och Moncho varit en tur på isen...


  

...oj oj oj Ullis ska ta sig upp för en pytte-liten backe...


  

...haha så här gick det till slut, Jocke hjälper Ullis men han verkar filma med mobilen samtidigt :-)

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards