Alla inlägg under mars 2010

Av Yrsa - 22 mars 2010 18:12

Nu har faktiskt våren kommit - åtminstone i dag. Men våren här uppe är inte samma som våren i södra Sverige. När vi har vår så är det när det droppar från taken, man kan ta skidorna ut på isen och sitta och fika där. Det är väl egentligen vår-vinter för sen får vi försommar. Men matte säger att de har sagt att det ska bli massor med snö igen i slutet av veckan. Jag som börjar längta efter dypölar att rulla mig i och annat smått och gott som kommer fram när det tinar. Än så länge är det massor med snö och idag har vi varit ner på isen. Matte är ganska knäpp, hon har på sig samma kläder som när det -25 grader ute, idag var det +2 grader, tror ni att att hon svettades nånting? Att hon inte lär sig. Ha en skön måndagkväll./Yrsa


  

Jag måste kisa med ögonen för solen var ganska stark idag.


  

Härliga rullningar på isen.


  

Intressanta saker djupt nere i snön.


  

Men usch det blev lite kallt om öronen.

Av Yrsa - 21 mars 2010 23:08

I helgen har matte och husse varit i Stockholm. Fredagkväll till lördag bodde jag hos mormor och morfar. Jag provade väcka dem 2 på natten men det var ingen som ville stiga upp då. Sen har Ullis, Jocke och Moncho bott här tills idag. Jag har skött Moncho och det har varit jobbigt. Jag och Moncho drog igång kl 6 i morse och det tyckte inte Ullis och Jocke var så kul. Matte och husse har som sagt fått träffa Jens, jag tycker han är ganska lik sig - lite kortare hår - men nu tycker jag faktiskt att han ska komma hem till mig också. Idag när matte och husse for från Stockholm så var det full snöstorm där så de tyckte det var rätt så skönt att komma hem, och att komma hem till mig också förstås. Nu ska jag gå och sova för jag är rätt så slut. /Yrsa


  

Jens i mobilen - han tappade sin mobil på sin resa men nu fick han låna en av matte och husse så nu kan vi ringa honom igen.


  

Jens - lite korthårigare tycker jag. Kom hem till mig nu! Du är en enda som ligger i korgen med mig!


  

Jag tror matte var lycklig när hon fick träffa Jens igen.





Av Yrsa - 18 mars 2010 18:08

Idag blir det inga foton. Snön vräker ner - och nu börjar till och med jag lessna. Jag och husse trotsade vädret och gick ut och det var tur. Vi träffade Atlas. Det är en golden kille på snart 1 år som bor nära oss och som ser ut som mig så en vacker dag när vi har busat så kommer det att bli fel hund som går hem med fel husse. Men det är ju tur att vi är av olika kön för då går det ju att kolla haha!  Vi busade i alla fall massor och det var jättekul. Nu ska jag äta - vi hörs! /Yrsa

Av Yrsa - 17 mars 2010 22:02

Ikväll har jag varit med husse, matte var borta på middag och det ska hon vara imorgon också. Det är mycke nu! Men vi har det hur mysigt som helst, vi har varit ute och gått och sen bara varit hemma och myst. I helgen ska matte och husse bort och då ska Moncho, Ullis och Jocke bo här - huja vad jag ska vara trött på söndag. Åh vet ni. Jens har kommit till Sverige, matte och husse ska visst träffa honom i helgen i Stockholm. Orättvist tycker jag - jag vill att han kommer hem till mig snart. Jag har ju längtat jättemycket efter honom de här månaderna. Nu tycker jag att han ska sluta resa omkring i världen. Nu har matte kommit hem så nu ska jag gå och busa med henne - förhoppningsvis!/Yrsa


  

En del pinnar är j-kligt svåra att få lös. Men jag försöker i alla fall.


  

Återigen en vacker solnedgång över Piteå.

Av Yrsa - 16 mars 2010 18:33

Jag vet inte vad det är med mina tvåbenta. Idag föll husse och vet ni det kunde ha gått illa - jag höll på att få hela han på min rygg för han föll över mig - och det blir ju några kilo kanske. Men återigen var det inte mitt fel. De måste lära sig stå på benen tycker jag. Vi har i alla fall varit ner på isen igen - kanon-is - men lite lite för kallt. Nu ska jag och matte på hjärngympa-kurs. Vi måste försöka vara i tid den här gången för förra gången kom vi lite sent så alla hundar (inklusive jag) skällde när vår kursledare skulle hålla teori. /Yrsa


  

Husse ser glad ut - men det här var INNAN han föll.


  

Bus bus bus - jag älskar snön.


  

Mellan busvarven är det "gose-stunder".


  

Så här ser det ut när älgarna går förbi - och Yrsa - det här har jag gjort.


  

Det vackraste till sist!

Av Yrsa - 15 mars 2010 17:58

Jag och matte har just kommit efter en skön härlig promenad i solnedgången. Eller skön och skön matte gjorde världens vurpa när vi skulle gå över en backe (eller rättare sagt ett snödrev) huja hon landade på ryggen - men det var inte mitt fel - jag var långt därifrån. Många foton blev det idag och både jag och matte är så glada att skoteråkarna finns - för utan dem skulle vi inte kunna gå så fina promenader som vi kan. /Yrsa


  

Här är vi på väg ner på isen. Måste invänta matte för här har hon just ramlat och kravlat sig upp.


  

Fint va - om ni tittar riktigt noga kan ni se mig till höger i bild.


  

Jag tycker matte ser rätt så okey ut trots vurpan.


  

Som vanligt ryggläge i snön.


  

Vasstrån är kul!


  

Matte vek upp mitt öra så jag skulle höra bättre vad hon sa! Haha tror ni det hjälpte?

Av Yrsa - 14 mars 2010 14:41

Idag blir det foton från helgen i stugan. Det har varit en jätteskön helg med mycket sol (och lite snö). Jag har sprungit på isen och matte och husse har åkt skidor. Det gör vi om till påsk!/Yrsa


  

Härliga vår-vinter dag.


  

Kanonfina skidspår och även plats för mig att springa i.


  

Husse vilar lite grann.

  

Här är jag och husse på väg upp till stugan igen.


  

Lite vila i soffan.

  

Det kom stora flingor igår kväll.

Av Yrsa - 11 mars 2010 22:20

Igår kväll kom Ulrica hit en sväng och hon lärde mig en del konster. På bilden nedan ser ni vad hon försökte. Det ser kanske inte så kul ut men det var jättekul. Hon försökte lära mig "torka nosen" och jag var rätt så duktig. Kul var det som sagt. Idag har jag och matte varit ute och vi försökte gå på skoter-spår - vi tyckte att det såg rätt så okey ut men vi sjönk ner hela tiden. Ganska jobbigt tyckte jag, jobbigare för matte för hon väger betydligt mer än mig. Vi fick oss en riktigt träningspass. Sen fick jag åka bil med en STOR lampa. Det var jättestor och lång så jag fick sitta på en pytteliten plats i bilen - men jag sa inget, jag var ju glad bara att få följa med. Nu är det läggdags!/Yrsa


  

Ullis lär mig konster - jag tycker jag ser väldigt koncentrerad ut.

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8
9 10 11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards