Alla inlägg den 26 mars 2010

Av Yrsa - 26 mars 2010 18:23

Så var det fredag. Matte och jag har tagit oss genom all snö i luften och på marken och vi hade faktiskt velat ha lite sol och INGE mer snö - men det kan vi inte styra över så vi försöker göra det bästa av det ändå. Promenaden var blöt (som igår) men vi lärde oss ju var vi kunde gå och inte. Kopplet på p g a löp. Trist - men så är det. Än har inte hanhundarna börjat sitta på vår bro - men de kommer väl om nån vecka. Jag plockade en kvist med jättefina små kottar på idag (matte som är fullkomligt oduglig när det gäller träd och växter vet inte vad trädet heter - hon kan påsklilja för det har hon köpt i en kruka). Men som sagt, JAG plockade den men matte tog den av mig och sen bråkade vi en stund VEM av oss som skulle bära hem den. Jag tyckte det var jag eftersom jag hämtade den - men matte påstod att då skulle det inte finnas kvar så mycket av den när vi kommer hem. Nu står kvisten i våra tulpaner - fint blev det. Annars har jag mest ätit på grankvistar idag när jag varit ute. Nu blir det krubb och sen lite lekar har matte lovat. Ha en bra fredagkväll - det ska jag. /Yrsa


  

Så här ser det ut hos oss idag - suck..... mera snö, snö, snö


  

Här är den fina kvisten som jag och matte bråkade om vem som skulle bära hem.


  

Ja ja ja matte, jag har snott lite grankvistar från träden igen.


  

Mums goda att tugga på.


  

Ulk, det blev lite för mycket gran.....


  

Jag struntar i granen och myser istället.

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8
9 10 11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards