Alla inlägg under maj 2009

Av Yrsa - 21 maj 2009 18:13

Vilken dag. Först kom moster och kusin Tilda. Min moster är det galnaste som finns....... och roligt är det. Sen for vi till stugan. Där hjälpte jag husse lägga ut vattenslangen så vi får vatten i kranen här på stugan. Jag simmade för första gången och det var så himla kul. Till Torsten: Kom ut och bada med mig. Det är jättekul! Matte fick igång datorn på stugan - därav kommer bilderna snabbare. Men de ska väl inte börja sitta vid datorn på stugan också. Nej säger matte, det är bara ibland. Ha, trot om ni vill. Nu ska jag hjälpa till att grilla lite tror jag. Yrsa


 

Min moster Monica och Tilda på besök.


Jag och husse lägger i vattenslangen.


Sjöodjur kallade matte mig - vad tycker ni?


Husse - jag har gått upp - var är du? Kom upp du också från vattnet.





Av Yrsa - 21 maj 2009 11:31

Idag har vi sovit länge - det är torsdag men söndag. Matte och husse är lediga. Jag hjälper till att tvätta och sånt, bär handdukar och är riktigt duktig. Matte och husse (eller rättare sagt husse) försöker få bort alla getingar vi har på altan. Matte är mest rädd och springer in. Men jag tror han lyckades. Snart drar vi till stugan och är där hela helgen. Yippie, men det tar så långt tid innan matte och husse är klara med allt de ska göra "innan" vi far. /Yrsa

Snääälllla Ullis, lek med mig!

Av Yrsa - 20 maj 2009 21:47

Igår for jag och matte till Ullis och Jocke och drack kaffe. Sen tog vi en promenad på Backen där matte bodde förr. Vi var in till farbror Anders och en sväng in till Janne och Ann, där bor Ulricas katt Emil, han krökte rygg och fräste sen försvann han ut. Jag tycker inte han är så väldigt rar den katten. Vi tränade gå fot och inte dra i kopplet.

Ikväll har Ullis, Jocke och Mia varit här och ätit, kul! Jocke är min bästa lekkompis. Matte och husse har kommit på var jag smet ut, det var under staketet, jag gjorde det idag igen flera gånger, men jag går tillbaka samma väg. Ska jag säga sanningen så har jag gjort det jättemånga gånger men det vet inte matte och husse. Men nu går det inte längre för de har satt för mitt hål. Attans, men jag kanske finner nya vägar. Vi har just kommit in efter en lång promenad på golfbanan så nu är jag ganska slut. Det blev mycket träning då. Imorgon drar vi nog till stugan om vädret är vackert. Det ska bli kul att jaga fåglar igen. Ha en skön helg!/Yrsa

Ytterligare en fin kvällsbild från bryggan på stugan.

Av Yrsa - 19 maj 2009 17:02

Valpkurs igår igen. Matte var inte så jätteglad på mig. Jag klarade övningarna ganska bra efter en hel del försök. Men jag har så svårt att vara PASSIV säger matte. När alla andra hundar låg eller satt bredvid sin matte/husse när vi hade teori - så fick jag kryp i benen, jag tyckte det var skittråkigt, jag skällde, åt grus, jagade mattes händer, slog kullerbyttor, bajsade..... allt jag kunde komma på - men det enda som hände var att matte blev ganska irriterade på mig. Nu har vi läxa till nästa gång, vi ska lära oss att inte dra i kopplet, lära oss titta på matte när hon ropar mitt namn (det gör jag redan) och lära oss förbud, vad nej betyder. Va??? Matte trodde att jag kunde det mesta - men med 8 andra hundar så har jag annat att tänka på. Fattar hon inte det? Imorse blev jag utsläppt som vanligt på gården, vi har staket runt hela gården så jag brukar få vara där alldelens själv och bara ha det skönt. Men imorse (jag talar inte om hur för matte vet inte ännu hur jag bar mig åt) så lyckades jag på något sätt, någonstans ta mig igenom, eller kanske under staketet och sedan tyckte jag att de kunde öppna åt mig på framsidan, för där satt jag så snällt. Jag har nog märkt att matte vill ta reda på var jag smet ut, hon är med mig hela tiden ute på gården och sedan låtsas hon gå in ibland, men jag vet nog att hon står och spanar hela tiden på vad jag gör. Vi får väl se om jag lyckas igen???? Ha en skön kväll. Matte har sagt att vi ska TRÄNA!!! /Yrsa

Av Yrsa - 18 maj 2009 17:32

Nu kommer fotona som jag lovade igår. Idag har det inte hänt så mycket, men ikväll ska vi på valpkurs igen. Det har varit varmt idag - nästan för varmt - så jag har varit inne mycket hos mormor och morfar.

Hmm - härligt med vatten, jag traskar på.

Här hjälper jag husse hämta vatten till disken. Visst är jag duktig?

Husse leker rörmokare - jag övervakar....

Av Yrsa - 17 maj 2009 20:44

Tyvärr blir det inga bilder förrän i morgon. Matte måste ladda upp fler och det gör man via SMS och det kan hon inte göra för hon har jobb-telefon - men Ullis brukar göra det åt henne och det gör vi imorgon. Helgen har varit bra. Jag har mest varit i vattnet på stugan, jagat fåglar och badat mycket. Jag har även ätit myror och försökt fånga myggor - jag var alldelens slut efter helgen. Sen har jag hjälpt husse att laga avloppet i stugan, burit bort stora träd och sånt. Jag har varit till STOR hjälp. Då och då har jag stuckit, men mest efter fåglarna i vattnet. Men som sagt bilderna kommer i morgon. Puss /Yrsa

Av Yrsa - 15 maj 2009 14:55

Bara matte kommer hem från jobbet så drar vi till stugan. Nu är det vatten där istället för is yippie!!!! Önskar er alla en trevlig helg!/Yrsa

Husse står på bryggan vid stugan och drömmer.... fint va?

Av Yrsa - 14 maj 2009 21:07

Det var jättekul att vara på valpkurs - nästan hela tiden. Ibland blev jag less och då åt jag grus eller skällde lite. Men i det stora hela gick det bra. Det var många hundar som såg ut som mig. Vi var lika gamla - men jag är skåning och de var från Piteå. Jag och matte hade ganska bra kontakt. Men ibland blev det mycket väntan och då orkade jag inte koncentrera mig. Sen har det kommit någonting här som jag tycker är lite roligt och lite jobbigt. Det kallas myggor säger matte. De kan bitas lite grann, men än har de inte bitit mig - de bara irriterar mig och jag måste jaga dom.  Vänta bara säger matte, du får det du gör när det kommer flera. Huja det känns obehagligt. Humlor och getingar har jag också upptäckt i dagarna. Det känns som om vintern är över nu, men det ligger faktiskt kvar en hel del snö i skogarna fortfarande. I helgen blir det nog ganska tyst från mig för det är stugan som gäller. I datatystnadens land - härligt tycker jag då kan matte och husse koncentrera sig mer  på mig. Sov gott /Yrsa

Flera vovvar som såg ut som mig. Kul!

Ganska god kontakt hade vi - men vet ni matte hade faktiskt köttbullar i fickan.

Mer köttbullar tack!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5
6
7
8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards