Alla inlägg den 8 maj 2009

Av Yrsa - 8 maj 2009 14:18

Hemma igen. Det är så skönt att vara hemma igen. Vi har haft en underbar semester - Santa Barbara kan jag rekommendera - vilket ställe. Vi lämnade Santa Barbara vid 10.00-tiden på tisdag morgon och kl 14.00 så började det brinna där, en stor skogsbrand som fortfarande inte är släckt. De hade en stor brand där i november också. Lite orolig blir man för Jens, men jag har pratat med honom och de håller koll via tv:n om det blir dags för någon evakuering för deras del. Idag är jag så trött, klockan för oss nu är ca 1/2 6 på morgonen så jag tror att jag måste försöka ta mig en tupplur om jag ska orka hela kvällen. Det gäller att vända tillbaka timmarna till svensk tid igen. /Kerstin

Av Yrsa - 8 maj 2009 00:16

Halloj!

Nu har jag äntligen kommit underfund med hur man skriver ett inlägg, HELT utan mattes hjälp! Matte och husse är som sagt i USA (fast nu är dom tydligen påväg hem, Yey!!) och jag har varit med Ullis och Jocke i hela två veckor! Det har varit skitkul, Jocke kliver upp samma tid som mig på morgonen och sen så går jag med honom till jobbet också kommer lillmatte och plockar upp mig efter vägen. Henne bryr jag mig inte ens om att försöka få upp på morgonen för hon bara grymtar och puttar bort mig när jag försöker väcka henne.

Veckan har mest bestått av bus med Jocke, han gör så himla roliga lekar. Min favorit är när han gömmer godisar i en massa olika burkar också ska jag försöka hitta dom och vända på dom! Jippie!

Idag har vi varit på landet och jag har fått himla mycket pussar och kramar! Sen när vi kom hem var Jocke och Ullis så glada och tyckte att jag hade varit såå duktig! (ovanligt duktig, sa dom.. Tss! Jag är väl jämt snäll?)

Fast ibland kan det bli lite långtråkigt när dom är borta och då blir jag så rastlös att jag tar för mig från vardagsrumsbordet!


Här är några saker jag har smaskat på i veckan:

- 1 par röda glasögon

- 1 hyrfilm

- 6 cd-skivor

- Några snusdosor

- 2 tändare

- 1 lime-frukt

- Glasspinnar och glasspapper

- Jockes smörgås (äh, han får väl skylla sig själv som lämnar den framme?!)

PLUS ett dussintal sockar. MUMS!


Nu ska jag gå och sova så det blir imorgon fort!

Hejdå! / Syrsan














Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5
6
7
8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards