Direktlänk till inlägg 28 juni 2010

Gamla hamburgare är goda

Av Yrsa - 28 juni 2010 19:54

Idag när matte kom hem drog vi till stugan. Vi planerade blommor och sedan gick vi vår "runda". Jag mindes när vi gick rundan sist så hittade jag en hamburgare - när vi var vid samma plats så drog jag ner i diket och faktiskt var hamburgaren kvar - mumsfillibabba. Matte tvingade mig att spotta ut den - men hon fick bryta upp munnen på mig för att jag skulle släppa - sen var hon sur resten av promenaden. Så jag skötte mig väldigt bra. När vi kom så klippte matte gräset och trimmade gräset och sen lekte vi - jag lärde mig fånga en tennisboll - jättekul - jag ville aldrig sluta. Hoppas vi går "rundan" på stugan imorgon också så kanske jag hinner äta upp resterna av hamburgaren (haha). /Yrsa


  

Matte har köpt en mjuk hund-frisbee - men jag tycker faktiskt inte att den är ett dugg kul.


  

Litet dopp efter eftermiddagens promenad - härligt.

 
 
Torsten

Torsten

28 juni 2010 20:45

Vaddå 'lärde' dej fånga en tennisboll...? Du kunde ju ha sagt nåt, jag kunde lära dej ju....jag är ju mästaren på tennisbollar :)
Taskigt av din matte att inte låta dej få hamburgaren....jääävligt taskigt!!!

http://prinstorsten.blogg.se

 
Petra

Petra

28 juni 2010 22:01

Vet du, det finns en matte i Sthlm som tror att hundar klarar allt de äter och låter därför sin hund käka upp allt gott den hittar på gatan. Jag föreslår att vi skickar våra mattar på kurs hos henne. Jag blir så vansinnigt avundsjuk på att du har ett eget landställe med badplats. Vill ni adoptera mig?
/Nisse

http://aileenonisse..bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yrsa - 4 juli 2015 21:10


Vi är rätt dåliga på att skriva blogg nuförtiden. I början och några år framåt skrev vi nästan varje dag - precis som vi tycker en blogg ska vara! Nu hinner vi inte med att göra det så ofta så jag och matte har bestämt att avsluta denna blogg - kan b...

Av Yrsa - 25 maj 2015 21:48

I helgen fick jag vara med när vi firade mormor och morfar som hade varit gifta i 60-år! Grattis! Fast.... Jag fick sitta mycket i bilen när de skulle äta middag på hotellet och sånt ?. Sen varje gång vi promenerade till vår stuga så skällde jag ut e...

Av Yrsa - 11 maj 2015 22:32

Oj vad länge jag skrev. I början var bloggen en dags-blogg - sen blev det en vecko-blogg och nu känns det som om det blivit en månads-blogg. Jag ska skärpa mig - om bara matte hjälper mig. Här har nästan alla snö försvunnit, det ligger bara pytte-lit...

Av Yrsa - 13 mars 2015 18:15


Matte sover alltid lite för länge på morgonen så hon vill att jag snabbt ska göra mina behov ute på gården. Jag håller på att göra henne tokig för istället för att göra mina behov så rullar jag mig i snön - det är jättehärligt. På sommaren gör jag sa...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards