Alla inlägg den 13 juni 2010

Av Yrsa - 13 juni 2010 18:46

Ja, vårt internet fungerar fortfarande inte - eller om det är mattes dator - vi vet inte så mycket. Men idag använder vi mattes jobbdator som hon råkade ha hemma. Vad har hänt sen sist då? I fredags var det joggingtur med matte igen, ganska kul börjar jag tycka. Myggen känns dessutom inte när vi springer. Lördagmorgon for husse bort och kommer inte hem förrän på tisdag. Matte var på 50-års kalas en stund och sen for hon och jag till stugan. Härligt, vi satt och väntade på att åskan skulle börja mullra för himlen vara alldelens svart - men det blev inget. Vi mådde skönt i stugan och la oss ganska tidigt. Imorse klev matte upp och skulle klippa gräset på stugan. Jag hade glömt hur en gräsklippare ser ut så jag tog och skällde ut den. Rejält. Men sen la jag av efter ett tag.  Sen gick vi vår långa runda på stugan, det är över 5 km så vi var ganska trötta när vi kom tillbaka. Men sen blev jag skit-sur. Morfar fyller år idag, 82 år, och jag fick inte följa, för det skulle visst vara en kanin där. Men jag då????? Men då  berättade matte att jag ska få vara hos mormor och morfar måndag-tisdag för då är även hon bortrest så då blev jag lite gladare. Jag får väl pussa på morfar då istället. Men jag överföll matte när hon kom hem, jag kände ju på lukten att hon varit till Torsten, även det utan mig. Det var inte meningen sa hon, hon "råkade" parkera bilen framför Torstens hus och då var hon in en sväng. När Torsten såg att det var matte som kom så rymde han, han hoppade över staketet och satte sig utanför vår bil. Han ville så gärna att jag skulle sitta där - men det gjorde jag ju inte. Nu är det snart dags för en kvällspromenad. /Yrsa


  

Så här såg det ut sent på kvällen på stugan.


  

Och i morse - jag är på väg och ta mig ett morgondopp.


  

Trött blir man av att vara ute hela dagen, så jag gick in och vilade en stund.


  

Morfar 82 år idag - hipp hipp hurra - han serverar kaffe.


  

Kusin Tilda och Daisy - hon är ganska söt (fast jag inte fick följa).



Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards