Direktlänk till inlägg 18 juni 2010

Nu är det helg

Av Yrsa - 18 juni 2010 20:51

Igår var matte borta på kvällen så jag fick hålla till godo med husse - men det var rätt så ok. Fast han klippte gräset och lämnade mig med alla myggen - till slut så skällde jag så han fattade att jag höll på att bli uppäten. VI bor ju rätt så nära skogen så myggen känner vi av. Idag har matte och husse spelat golftävling, men för mig var det en vanligt dag - med mormor som kom till lunch - vilken tur jag har en mormor. Sen såg jag att matte började fylla stugans plastdunkar med vatten - och då gick jag igång - jag sprang - hoppade - tjöt och gnällde - allt för att de inte skulle glömma att ta med mig till stugan. Sen när jag till slut fick gå ut till bilen så hade jag så bråttom in så matte hann inte öppna bakluckan helt så jag "dongade" huvudet rakt i den. Nu är vi i den underbara stugan och har just kommit in efter en promenad. Alltså - alla tidningar skriver om all mygg, vi brukar ha mygg här på stugan - åtminstone uppe i skogen - men det är inte värre än vanligt, åtminstone inte ikväll - lite uppäten på öronen är jag - men jag står ut! Det småduggar ute men vi hoppas på bra väder imorgon och är det inte det så ligger vi väl inne och läser och sånt. Trevlig helg på er alla!/Yrsa


  

På promenad runt om i stugområdet.


  

Hittade en god pinne.


  

Jag måste bara rulla mig på alla pinnar.

 
 
Petra

Petra

18 juni 2010 21:11

Oj då.....Det var matte som sa att det var en älg. Det är ingen ordning på henne. Nu när hon läste kommentaren så sprang hon och letade efter gosedjuret men jag hade gömt den i sängen (jag vill ha den ifred och snusa på)så det tog ett tag innan hon hittade den. Jo, säger hon nu, klart det är en ren.
Nej, vi har inga renar här. Bara på Skansen och dit får jag inte gå tror jag (vad kul det hade varit!) Fast jag har faktiskt stulit en goseren en gång. Matte skulle slå in en julklapp till en bebis och då hoppade jag upp och snodde den. När matte lyckades ta tillbaka den så var den alldeles blöt så jag fick behålla den, smart va!
Matte är skitsur för att det inte funkar att ladda upp filmen. Hon har gett upp nu och lägger ut ett foto istället. Det funkar väl förhoppningsvis snart.
/Nisse

http://aileenonisse.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yrsa - 4 juli 2015 21:10


Vi är rätt dåliga på att skriva blogg nuförtiden. I början och några år framåt skrev vi nästan varje dag - precis som vi tycker en blogg ska vara! Nu hinner vi inte med att göra det så ofta så jag och matte har bestämt att avsluta denna blogg - kan b...

Av Yrsa - 25 maj 2015 21:48

I helgen fick jag vara med när vi firade mormor och morfar som hade varit gifta i 60-år! Grattis! Fast.... Jag fick sitta mycket i bilen när de skulle äta middag på hotellet och sånt ?. Sen varje gång vi promenerade till vår stuga så skällde jag ut e...

Av Yrsa - 11 maj 2015 22:32

Oj vad länge jag skrev. I början var bloggen en dags-blogg - sen blev det en vecko-blogg och nu känns det som om det blivit en månads-blogg. Jag ska skärpa mig - om bara matte hjälper mig. Här har nästan alla snö försvunnit, det ligger bara pytte-lit...

Av Yrsa - 13 mars 2015 18:15


Matte sover alltid lite för länge på morgonen så hon vill att jag snabbt ska göra mina behov ute på gården. Jag håller på att göra henne tokig för istället för att göra mina behov så rullar jag mig i snön - det är jättehärligt. På sommaren gör jag sa...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards