Direktlänk till inlägg 10 juni 2010

Tisdag-onsdag - skit-internet

Av Yrsa - 10 juni 2010 09:55

Inte kom vi in på internet vare sig i tisdags eller igår. Nu skickar jag texten med matte så hon lägger in den på jobbet. Suck och stön - vi har tillbringat många timmar framför datorn men den vill inte fungera hemma. I tisdags fick jag då äntligen följa med på en riktig golfrunda med matte, husse, Johan och Björn. Jag skötte mig inte alls!!! Jag var alldelens upp-i-varv, ni kan ju själv fatta första gången för i år på banan. Dessutom har ju husse lärt mig söka golfbollar och nu fick jag helt plötsligt inte röra dem. Jag skällde, jag sprang fort, jag grävde, jag rullade runt, jag försökte busa (när jag var uttråkad) - men innan vi var på slutet av banan hade jag väl lugnat mig lite grann. Matte och husse hade faktiskt överseende med mig, de förstod att det hade nog inte varit så bra att lära mig att söka golfbollar när jag nu ska vara med på banan. Myggen var hemska, jag försökte fånga dem också hela tiden. Igår var jag och matte ut och joggade. Men det är fruktansvärt med mygg just nu - så vi sprang fort (???). Sen hjälpte jag matte att plantera blommor på gården - men det verkade inte som hon uppskattade det. Jag åt ganska mycket jord och sen tog jag en stor tugga av en blomma som matte planterat i en kruka - men då blev hon ARG SOM ETT BI. Jag ville ju bara smaka - den luktade ju så gott. Som ni förstår kommer det att bli lite sporadiska inlägg på bloggen tills vi har fixat dator-eländet och internet-eländet. /Yrsa


  

På golfbanan - här är jag med Björn och Johan.


  

... och husse fick också vara med på bild.

 
 
Torsten

Torsten

11 juni 2010 07:51

Tycker att du flyttar hit...bums!!! Ingen dator och en massa mygg o helvete...Nä, kom hit du!

På onsdag, Yrsa, då börjar du o jag kurs igen...vilken sång vill du höra???

Matte hälsar o tackar för den JÄTTEfina blomman din matte gav henne igår!

http://prinstorsten.blogg.se

 
Petra

Petra

12 juni 2010 14:52

Stackars dig.... både golf och mygg. Två pestiga saker och dessutom tillsammans. Nästa gång du är på golfbanan tycker jag att du ska gräva lite. Gör några extra sådana där hål som de försöker få bollarna i. Då blir du jättepopulär tror jag eftersom alla konstiga människor försöker få ner bollarna i hål. Ju fler desto enklare, eller?
Tycker inte alls att du ska flytta till Torsten för han verkar ha lika mycket mygg hos sig. Här däremot är det nästan myggfritt ännu. Matte är jätteglad.
/Nisse
PS: Matte säger att du gärna får flytta hit eftersom jag helt har slutat dra i kopplet nu. Hon säger att tre hundar som går lika fint som vi blir busenkelt.

http://aileenonisse.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yrsa - 4 juli 2015 21:10


Vi är rätt dåliga på att skriva blogg nuförtiden. I början och några år framåt skrev vi nästan varje dag - precis som vi tycker en blogg ska vara! Nu hinner vi inte med att göra det så ofta så jag och matte har bestämt att avsluta denna blogg - kan b...

Av Yrsa - 25 maj 2015 21:48

I helgen fick jag vara med när vi firade mormor och morfar som hade varit gifta i 60-år! Grattis! Fast.... Jag fick sitta mycket i bilen när de skulle äta middag på hotellet och sånt ?. Sen varje gång vi promenerade till vår stuga så skällde jag ut e...

Av Yrsa - 11 maj 2015 22:32

Oj vad länge jag skrev. I början var bloggen en dags-blogg - sen blev det en vecko-blogg och nu känns det som om det blivit en månads-blogg. Jag ska skärpa mig - om bara matte hjälper mig. Här har nästan alla snö försvunnit, det ligger bara pytte-lit...

Av Yrsa - 13 mars 2015 18:15


Matte sover alltid lite för länge på morgonen så hon vill att jag snabbt ska göra mina behov ute på gården. Jag håller på att göra henne tokig för istället för att göra mina behov så rullar jag mig i snön - det är jättehärligt. På sommaren gör jag sa...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards