Direktlänk till inlägg 4 juni 2010

Det ha inte hänt så mycket idag

Av Yrsa - 4 juni 2010 17:17

Matte och husse har varit lediga idag - men det har inte hänt så mycket. En morgon promenad fick jag och sen försvann dom i några timmar. Sen kom matte och hem och la sig och läste och jag sov. Nu är alla hemma och det ska väl (förhoppningsvis) bli middag strax. Gäsp jag är ganska uttråkad faktiskt. Ser fram emot en lång skön kvällspromenad. Men det är inge fint väder ute. Det stormar hela tiden och så skvätter det regn då och då - inga varma vindar alls. Men bara jag får gå ut så är allt ok för mig i alla fall. /Yrsa


  

Jag ser ut som en pyttliten prick på vår gård.


  

Så här såg det ut en kväll i veckan på vår gata - härligt med kvällssol. Idag ser det definitivt inte ut så!

 
 
Petra

Petra

4 juni 2010 23:30

Vilken stor och härlig gård du har!
Nu ligger jag och slappar på soffan, nästan helt död. Matte tycker jag snarkar lite för högt.....
Vi fick vara ute jättelänge i kväll och gick och badade på, en för oss, ny badplats.
Jättebra badplats faktiskt. Det fanns en massa goda pinnar i vattnet som jag hämtade och så fanns det en väldans massa måsar (eller heter det inte möss när de är flera?)på en flytbrygga. De flög iväg när vi busade och jag försökte flyga efter. Det gick inte så bra. Jag kan tydligen inte flyga säger matte ; (
/Nisse

http://aileenonisse.bloggagratis.se

 
Petra

Petra

5 juni 2010 10:16

Jag tycker att ni har gjort gräsmattan till ett konstverk!
Så ska det vara hos bushundar. Dina människor får se fram emot en grön fin matta när du är pensionär, så där 14-15 människoår. Aileén fyllde ju 11 år i veckan men hon är fortfarande sjövild ibland, speciellt i vatten. Hon spöade skiten ur mig i går. Fattar inte var hon får alla tokryck ifrån. Sen blir hon så trött att hon ligger som en död i timmar.
/Nisse

http://aileenonisse.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yrsa - 4 juli 2015 21:10


Vi är rätt dåliga på att skriva blogg nuförtiden. I början och några år framåt skrev vi nästan varje dag - precis som vi tycker en blogg ska vara! Nu hinner vi inte med att göra det så ofta så jag och matte har bestämt att avsluta denna blogg - kan b...

Av Yrsa - 25 maj 2015 21:48

I helgen fick jag vara med när vi firade mormor och morfar som hade varit gifta i 60-år! Grattis! Fast.... Jag fick sitta mycket i bilen när de skulle äta middag på hotellet och sånt ?. Sen varje gång vi promenerade till vår stuga så skällde jag ut e...

Av Yrsa - 11 maj 2015 22:32

Oj vad länge jag skrev. I början var bloggen en dags-blogg - sen blev det en vecko-blogg och nu känns det som om det blivit en månads-blogg. Jag ska skärpa mig - om bara matte hjälper mig. Här har nästan alla snö försvunnit, det ligger bara pytte-lit...

Av Yrsa - 13 mars 2015 18:15


Matte sover alltid lite för länge på morgonen så hon vill att jag snabbt ska göra mina behov ute på gården. Jag håller på att göra henne tokig för istället för att göra mina behov så rullar jag mig i snön - det är jättehärligt. På sommaren gör jag sa...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards