Alla inlägg under oktober 2009

Av Yrsa - 3 oktober 2009 16:53

Nu blev det av. Jag har träffat Zlatan och Sara, äntligen. Matte känner Sara sen den dagen hon föddes, för hon föddes på samma dag som min lillhusse Jens. Sara var också jättemycket ute med mattes förra hund Akita och gick Agility med henne. Vi var på Gläntan idag, jag hade aldrig varit där förut. Det var mycket sand och vatten att springa i. Zlatan var en stor, snäll hund. Jag var lite försiktig och la inte upp på tass på honom som jag brukar med andra hundar (om ni förstår vad jag menar). Det var jättekul. Zlatan var däremot en badkruka. Jag fick hämta pinnarna åt honom när de for för långt ut. Jag lägger in massa foton så ni får se hur kul vi hade.


 

Vi sprang på rätt så bra sanden yr runt tassarna.


I början jagade han mig lite.


 

Jag tycker matte börjar så rätt så pigg ut efter veckans snoriga dagar.


 

Här poserar vi fint, matte och jag och Sara och Zlatan.


Haha Zlatan är en badkruka - jag simmar och han blöter benen.


        

Men kom nu Zlatan, de är slut blodpudding.


  

Vi gömmer oss lite i vassen.


  

Hejdå Zlatan vi gör om det nån gång!

Av Yrsa - 3 oktober 2009 10:54

Som jag skrev igår blev det en promenad och sen inget mer. Matte blev så trött. Tror faktiskt hon har haft den där svininfluensan!!! Sen kom Ullis och då tänkte jag wow bus med Moncho - men ack vad jag bedrog mig Moncho var hemma med sin husse. Blää. Men sen kom Jens och jag försökte en stund och sen fick jag honom att busa med mig. Kul! Kvällen gick i lugnt tecken. Det var mest tv-tittande och matte drog till sängs tidigt tidigt, hon som är en sån nattuggla!!! Hoppas det vänder snart. Ikväll ska vi tydligen sköta Moncho (hoppas han får sova här). Jag har även hört ryktas om att jag äntligen ska få träffa Sara och Zlatan. Blir det så kommer det nog in lite foton här så småningom. /Yrsa

  

Sitter så fint och funderar på om ingen vill busa med mig....


  

...snääälla Jens, lite bus kan vi väl ha....


 

...bara lite....


  

...japp det gick vägen... kolla mina hemska tänder.... jag kan skrämma vem som helst


Av Yrsa - 2 oktober 2009 13:38

Japp så fick jag då äntligen upp matte på benen. Jag föreslog en lugn och fin promenad i skogen. Det kan väl bara göra gott tänkte jag när man legat i sängen i flera dagar. Sagt och gjort, matte drog på sig kläderna och vi började promenaden. Först en snabb sväng förbi mormor och morfar för byte av böcker sen ut i skogen. I skogen var det fullt med barn som hade tävlingar. Jag ville vara med för de kastade pinnar och jag snodde faktiskt en och då blev det livat i skogen ska jag säga. De skulle ju använda pinnarna för att ta sig framåt... det fattade ju inte jag. Men sen ville de gosa lite med mig och det tog jag ju tacksamt emot. Det var en skön promenad men matte såg ganska knäckt ut när vi kom hem. Jag tror jag ska låta henne vila en stund. Ha en skön fredag./Yrsa

  

Fint va - bilden taget från Strömlida som det heter. En vacker höstdag i dag.

  

Barnen ville vara med mig och jag kastade mig på rygg för att bli kliad.


  

En gammal handske hittade jag som jag lekte med.

Av Yrsa - 1 oktober 2009 21:48

Måste bara visa mattes nya tröja. Snygg va?

  

Av Yrsa - 1 oktober 2009 20:37

Hundkursen gick väl så där - inte jättedåligt och inte jättebra. Men jag var ju kissnödig nästan hela tiden. Till slut fattade husse det och då gick det bättre. Vi ska visa matte imorgon vad vi lärde oss. Men när jag kom hem var Moncho här. Vilken lycka!!! Idag fick vi busa lite grann. Jag är ganska stilla när han är stilla men när han springer iväg är det som en torped och då måste jag ju hänga me. Men jag tycker det är jätteroligt och det tycker han med. Han är en riktig cirkus hund, alltså han kan så många saker som jag inte kan. Men jag ska nog lära mig det också. /Yrsa

  

Här satt han - Moncho -när jag kom hem från kursen. Wow va glad jag blev.

  

Han kan stå på bakbenen.....


  

...han kan "give me five" men vilken grimas han gör....

  

...död hund....hmm jag tycker att han faktiskt har ögonen öppna


  

Jag satte mig fint och försiktigt med baken till så att han skulle känna sig trygg. Om ni har svårt att se Moncho så sitter han faktiskt i husses knä - men han syns nästan inte.

Av Yrsa - 1 oktober 2009 15:55

Ja inte blev det någon ben idag - så "man tager vad man haver"..... ett sketet löv var vad jag hittade för att ha något att göra. Matte fortfarande sjuk så dagarna går i snigelfart. Men idag har hon varit uppe en hel del men hon orkar inte så länge så dyker hon i säng igen, hostande och snörvlande. Jag försöker trösta henne hela dagarna men för att kunna göra det så tycker jag att jag ska få komma upp i hennes säng. Men det blev stopp. Vore hon tillräckligt sjuk så tror jag inte hon skulle märka om jag smög mig upp. Så hon är nog på bättringsvägen. Jag såg nog att hon gjorde lite blodpudding till hundkursen ikväll. Det ska bli kul att gå den med husse. Undrar om han tycker att det kommer att bli lika kul? Rapport kommer imorgon./Yrsa

    

Inget ben så jag fick nöja mig med löv idag......

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards