Alla inlägg under oktober 2009

Av Yrsa - 22 oktober 2009 17:16

Ett snabbt inlägg innan jag åker på hundkurs. Det är sista gången idag och idag ska vi visst lära oss inkallning. Hittade en bild på Moncho när jag rensade kameran - haha - han äter på en tandborste. Undrar vems det är bläääää.

Kvällarna tillbringar jag ofta på golvet med Jens. Fast oftast ligger han i min korg och jag på golvet. Knäppisen!!! Men jag kommer att sakna honom jättemycket när han flyttar till Australien. Puss och kram /Yrsa


  

Bläää undrar vem som äger den tandborsten?


  

Jens i korgen och jag på golvet. Som vanligt!

Av Yrsa - 21 oktober 2009 17:10

Som sagt.... jag fyller år idag. Jag har haft en underbar dag. Jag har just kommit hem från Gläntan där jag och Torsten har sprungit omkring. Bättre kunde det inte bli. Lägger in bilder från dagen. Kram/Yrsa

 

Torsten gav mig en grattiskram!


 

Haha Torsten jag är större och starkare än dig!


 

Ser ni oss där långt borta i bilden?


  

Lite isigt var det - men vi badade ändå - men inte så långt ut.

Av Yrsa - 21 oktober 2009 09:25

  

Japp, jag fyller 1 år idag. Matte säger att tiden har gått så fort, det tycker jag me. Jag har vuxit en hel del kan man ju se på bilderna ovan. Min familj säger att bättre hund kunde de inte ha fått!!! Härligt tycker jag. Jag är så glad att jag hamnade där jag hamnade och dessutom få vara med om snö..... nu ska matte gå till jobbet, husse har flygit till Göteborg imorse, så nu ska jag sova en stund. Hoppas jag får några fina presenter ikväll!! Jag vet i alla fall att jag ska få träffa Torsten på Gläntan i eftermiddag. Kul!! /Yrsa

Av Yrsa - 20 oktober 2009 17:41

Idag har vi haft härliga promenader. På lunchen massor med spring på golfbanan med både matte och husse, och nu har matte och jag just kommit hem från en eftermiddagspromenad (utan spring). Idag var det koppel och fot som gällde, men jag skötte mig. Matte har piggnat till i magen så nu är det städning för hela slanten. Lite trist tycker jag, alltså att städa. Det blir många bilder idag från lunch prommisen. /Yrsa

  

Jag springer så fort till matte så jag blir alldelens suddig.


  

Här springer jag åt ett helt annat håll än vad husse vill haha.


  

Men oftast kommer jag när han ropar.


  

Jag lägger mig snällt men kikar på matte litegrann.


  

Får jag någon godis nu när jag varit så duktig?

Av Yrsa - 19 oktober 2009 19:57

Det känns skönt att allt är som vanligt igen! Trots att matte och husse har jobbat idag. Men sen de kom hem från jobbet har vi mest bara myst och nu väntar jag på att få gå ut en kvällspromenad. Matte sa just att det snöade ute. Yippie, i den här familjen är det nog bara matte och jag som tycker det är kul. Matte har fortfarande lite dåligt i magen, den är någon liten bakterie som inte vill försvinna. Tror väl tusan det säger matte, i den värmen, hela tiden. Matte tycker det är skönt med kyla och frostiga gräsmattor på morgonen. När vi var ute och gick på lunchen knallade vi iväg ut på golfbanan (som numera är stängd) och jag fick springa och hämta bollar, men inte visste jag att det var så halkigt på gräset så jag kanade på huvudet flera gånger. Nu ska jag ut och kika på snön. Ha en skön kväll!/Yrsa

  

Mys med matte i min korg...


  

... och mys med husse, också i korgen, jag somnar....


  

Matte och husse sista kvällen i Portugal - visst är dom fina?


  

Vacker solnedgång i Portugal - den hade jag velat se på riktigt!

Av Yrsa - 18 oktober 2009 19:06

Nu är det jag, Yrsa, som skriver igen. Matte och husse har kommit hem idag och det var kul. Matte är risig i kistan och ligger mest men jag har haft att göra med Moncho som har varit här idag. Jag har haft det jättebra hos mormor och morfar. Jag har haft det så bra så matte och husse såg lite besvikna ut att jag inte blev översvallande glad när de kom hem!!! Men det kan dom ha som har varit borta i värmen. Nu ska jag gå och mysa med dem igen. /Yrsa

  

Maria och matte gömmer sig för värmen i Portugal! 

Av Yrsa - 13 oktober 2009 18:32

Fortfarande kanonvarmt. Underbara dagar med golf, bad i atlanten, kall öl. Härliga tider! Jag vann faktiskt golftävlingen igår! Yippieee med två gentlemän från Dalarna och Karlstad.  Många priser: portvin, ostar, nötter m m. Vi mår så gott och njuter i värmen. Tån är bättre men nu har det kommit blåsor i stället. Men sämre kan man ha det. I dag har jag haft golfbil så jag har sluppit gå.... vilken lyx. Hotellet är super, personalen super. Allt är jättebra. Yrsa är transporterad till Piteå och mormor och morfar och det verkar gå jättebra. Man får inte klaga men lite börjar jag längta efter lite kyla.... (törs man skriva det). Kramar från Per och Kerstin.


 

Min födelsedag firades med goda vänner!


  

Vi badar i Atlanten också!


  

Per på stranden!

Av Yrsa - 11 oktober 2009 17:08

Jaha, då har vi betalat för att få ett modem och att internet fungerar men det tar 100 år för att få bilder att ladda upp så det blir väl 1 bild per dag och det blir inte alltid de bilder jag vill. Idag blir det en bild på min fot. Jag lyckade nämligen bryta tånagel när jag studsade upp ur sängen 04.30 på rest-and-fly och skulle stänga av väckarklockan. Shit vad det tog ónt så därför en bild på min fot (haha). Idag vaknade jag till champangefrukost och sen blev det en golfrunda med +30 graders värme, man ska inte klaga - men det är väldigt nära att man säger att det är för varmt. Yrsa har nu blivit transporterad till mormor och morfar och ska nu vara där ett tag. Jag har i alla fall haft en underbar födelsedag (som alltid) och ikväll blir det en god middag! Om det här j-kla internet börjar fungera kanske jag kan sätta in roligare bilder än på min fot. /Kerstin

  

Nageln bruten - det tar ont.......

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards