Alla inlägg den 29 februari 2012

Av Yrsa - 29 februari 2012 21:49

Hunden som inte ville sova - det är jag det :-) - matte skulle ju som sagt ta mig till veterinären idag för jag hostar och harklar mig och saliven rinner någon gång per vecka. Eftersom jag ätit en del träkulor och små stenar så ville matte kolla upp mig i halsen och magen (för tydligen kan magkatarr gör att jag beter mig så också). Sagt och gjort vi åkte dit, jag skulle få lugnande så jag somnade för att kunna undersöka min hals ordentligt. Jag fick sprutan men ingenting hände, lite trött blev jag, men jag tittade ut genom fönstret och såg en massa fåglar, jag hörde alla andra vovvar som var ute i korridoren och sånt. Efter en timma gav de upp - då förstod de att jag skulle få somna på golvet och inte på den där j-kla bänken - för vem kan somna på en bänk. Det gick en stund och då låg jag faktiskt ner - men när veterinären kom in igen så viftade jag på svansen och lyfte på huvudet - men matte har ju lärt mig att jag ska hälsa snällt på alla :-) då fick jag en dos till av något och då..... small jag av och snarkade så hela djurklinken hörde mig. Men det var inte länge ska jag tala om - jag piggnade till redan på röntgenbordet när de skulle kolla min mage - och när matte kom in var jag jättelycklig. Därför ville de inte ge mig någon uppvakningsspruta för jag var ju redan vaken men matte var tvungen att se till att jag inte somnade för djupt resten av dagen - och vet ni - det var jättebra för hon smög in mig på sitt jobb och där fick jag sova under hennes skrivbord. Det var ju inte så lätt att sova för matte levde om då och då så jag inte skulle somna för djupt - suck. I alla fall fick jag lite medicin mot magkatarr - fast de vet inte riktigt om det är det jag har - men ok - vi provar väl. Nu ska jag i alla fall gå och sova och hoppas att ingen petar i mig för att se om jag är vaken./Yrsa


Den här bänken hade de tänkt att jag skulle somna på - men det hade inte jag tänkt!


Men nu sover Yrsa sa matte.....


...men tji fick hon - några sekunder senare var jag så här :-)    

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards