Alla inlägg under januari 2011

Av Yrsa - 17 januari 2011 21:13

Matte har blivit helkonstig, i natt steg hon upp kl 3 och satte sig och läste sen satte hon sig framför datorn - fattar väl alla att hon är jättetrött när klockan ringer kl 7. Hur trög får man bli? Jag måste prata allvar med henne. Sen blev hon inte heller så glad när jag hade hjälpt henne att packa upp kläder från resan. Jag hade lagt dem snyggt på golvet när hon kom hem, hon blev inte arg men hon tackade mig inte heller, undrar hur jag ska tolka det. Mellan varven är jag yster som en valp, jag tror jag är i lite glädjerus ändå för att de har kommit hem. Men idag fick jag sånt il så jag sprang upp och ner för trappan och skällde och sprang runt runt så saker yrde - matte känner inte riktigt igen mig. Men jag är ju bara en glad hund :-) - lite bekymrad är jag när de går ut - då ställer jag mig i dörren och kollar hela tiden så de inte sticker iväg igen - nu får det räcka tycker jag. /Yrsa


  

Min fina upp-packning - jag tycker det var bra jag!


  

Jag står i mörkret och kollar ut så de inte försvinner från mig!

Av Yrsa - 16 januari 2011 22:54

Ja suck inte händer det så mycket i det här huset. Tror matte och husse har drabbats av sömnsjukan sen de kom hem. Igår blev det världens kortaste promenad för det var så kallt, jag blev lovad en promenad till men den såg jag inte röken av. Imorse (eller snarare) idag steg de upp vid 1-tiden på dagen. Men alltså ska det vara så här kan de lika gärna åka tillbaka. Matte har försökt förklara för mig att de har lite problem med tidsskillnaden och sånt, men jag vet inte.... jag är lite sur..... jag har ju också sett bilder hur de höll på med en massa andra hundar på sin resa. Matte säger att det är synd om de hundarna för de har ingen matte och husse som bryr sig om dem och jag hade ju faktiskt mormor och morfar här när de var borta. Vi får väl se om min surhet går över, kanske om de piggnar till nån gång. Måste ju erkänna att en del hundar var rätt så söta. Jag lägger in några foton. Ha det gott!/Yrsa


   Rätt så söt vovve!


   En annan vovve som både matte och Mia håller på med :-(


Av Yrsa - 15 januari 2011 12:29

Nu har jag tagit tillbaka bloggen igen. Matte och husse kom hem inatt. Jag insåg snabbt att jag var efterlängtad, de låg på golvet med mig jättelänge. Men mig har det inte gått någon nöd på alls, jag har haft det rätt så skönt med mormor och morfar :-). Massor med foton har matte och husse tagit - fast jag lägger inte in mer än ett för jag är ju inte själv med på fotona. Matte var rätt så matt när hon kom hem, för det hade visst varit jobbiga flygresor. Först hade det skakat i planet i 4 av de 8 timmarna när de flög över atlanten och sen när de bytte plan i London och skulle flyga till Stockholm så slog blixten ner i planet - då trodde matte att hon inte alls skulle komma hem. Hon sa åt husse, jag flyger inte något mer, jag tar tåget hem från Stockholm... men hon kom med flyg ändå - tur det säger jag för annars hade hon inte varit hemma ännu. Vi har nyss varit ute på en promenad, men klenisarna som har varit i Västindien höll på att frysa ihjäl så det blev den kortaste promenad jag någonsin har fått. Glömde berätta..... jag fick sova i sängen i natt, snacka om att jag var efterlängtad./Yrsa

   Undrar om de längtar tillbaka? Men det tror jag inte - nu får de ju träffa mig igen.

Av Yrsa - 13 januari 2011 14:40

Det har inte blivit så många uppdateringar på bloggen. Det är svårt med internet-uppkopplingen på de Karibiska öarna. Vi har haft det underbart, det kommer att ta tid att samla alla intrycken när man kommer hem. Underbara öar, människor, vädret, båten vi har hela tiden varit i miljöer där man levt när den inhemska befolkningen - underbart. Sen har vi ju gift oss :-) - ett underbart strandbröllop med alla barnen samlade omkring oss. Jag har inte riktigt smält alla intrycken än. Klockan här är 10 på morgonen och ikväll går flyget hemåt, först London, sen Stockholm och på lördag Luleå. Hälsningar från ett varmt Saint Lucia. /Kerstin

  

Av Yrsa - 8 januari 2011 20:49

En liten kort uppdatering, tyvärr inga foton jag lyckas inte så bra med att få över dem till datorn. Nu har vi kommit till Mustique (tror det stavas så). Vi har just badat, 28 grader varmt, underbart. Lite väl höga vågor idag när vi åkte hit, men kapten Lars styr båten med säker hand :-). Alla mår bra, slagsmål om sängplatser uppe på däck p g a värmen, man vet aldrig var någon sover när man kliver upp på morgonen man hittar folk både här och där. Ska försöka få in några foton senare. Ha det gott - det har vi!/Kerstin

Av Yrsa - 3 januari 2011 02:30

Nu har jag lyckats med en bild. Lägger in en från middagen igår kväll. Vi är rätt så trötta idag efter en väldigt varm dag i solen, vi är ju rätt så ovana vid denna värme. Men än  har vi inte börjat längta efter snön - men det kommer nog också så småningom. /Kerstin

  

Av Yrsa - 2 januari 2011 17:41

Vi har ju fått lov att låna Yrsas blogg - idag blir det ett kort inlägg. Efter en lååång flygresa (tycker Kerstin) så var vi framme igår. Somnade ganska ovaggade efter en otroligt god middag. Vi vaknade imorse till ungefär 27 grader varmt och har kollat in den närmaste omgivningen här i hamnen. Imorgon bär det iväg med Thindra. Vi vet inte hur bra "connection" vi har med omvärlden - men när vi får chansen så bloggar vi igen - vem vet det kanske till och med kommer in något foto. Ha det gott alla därhemma. /Kerstin

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards